כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

היוזמה החילונית של ראשי הערים • גפני: "לא נשלים עמה"

"מדובר בהחלטה שלא ניתן להשלים עמה. נדון בנושא ונמצא פתרון לעניין שהדבר לא ייצא לפועל". כך גפני בהתייחסות ליוזמת ראשי הערים החילוניות שפורסמה ב'בחדרי חרדים'

גפני. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
גפני. צילום: הדס פרוש, פלאש 90



לאחר שראש עיריית גבעתיים רון קוניק מתכוון לאשר חוק עזר עירוני שיאפשר פתיחת מרכולים בשבת ולנצל את השהות עם חקיקת חוק המרכולים של משרד הפנים, יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני תוקף ואומר כי "מדובר בהחלטה שלא ניתן להשלים עמה. נדון בנושא ונמצא פתרון לעניין שהדבר לא ייצא לפועל". גפני אמר את הדברים ל'יתד נאמן'.

כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים', ראש עיריית גבעתיים קוניק, מתכוון לאשר מחר (שני) חוק עזר עירוני שיאפשר פתיחת מרכולים בשבת בעירו. הוא מתכוון לכנס מחר את מועצת העיר לקבל החלטה ברוח זו, אשר תהווה פרצה בחומות השבת.

בעקבות כך, סיעת 'יהדות התורה' בכנסת תתכנס מחר ותדון בצעדים למניעת ניסיונות שכאלה המנצלים את המציאות בה חקיקת חוק המרכולים מתעכבת.

ולא רק גבעתיים. גם הערים ת"א, ראשון לציון ומודיעין מתכוונות לשנות את החוק העירוני ולהתיר לפתוח מרכולים ובתי עסק בשבת קודש - זאת כאמור בעקבות דרישת המפלגות החרדיות לחוק את חוק המרכולים שיקבע כי מעתה שר הפנים הוא זה שיקבע על פתיחת מרכולים וכדומה בשבת.

בעקבות היוזמות החילוניות של ראשי הערים, נשמעת בימים אלו ביקורת חריפה על השר אריה דרעי ועל יתר הנציגים החרדים שלא נתנו יד ליוזמת ח"כ גפני שהגיש הצעת חוק דומה אולם שמבקשת לחול רטרואקטיבית. במידה וההצעה הייתה מתקבלת הרי שיוזמת ראשי הערים הייתה הופכת ללא רלוונטית.
משה גפני חוק המרכולים רן קוניק אריה דרעי חוק עזר עירוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד