ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024

לאחר התחקיר - הטענות נגד אובמה ייבדקו

האם התחקיר שזעזע רבים בעולם, יהפוך לחקירה גלויה? לפי הדיווח ב'פוקס ניוז', התובע הכללי הורה לפתוח בבדיקת הטענות נגד ממשלו של אובמה

ברק חוסיין אובמה. צילום: פלאש 90
ברק חוסיין אובמה. צילום: פלאש 90



התובע הכללי של ארה"ב הורה לחקור את הטענות, לפיהן ממשל אובמה עצר מבצע נגד חיזבאללה כדי לרצות את איראן.

רשת 'פוקס ניוז' דיווחה בשבת, כי התובע הכללי ג'ף סשנס הורה על פתיחת חקירה בעקבות התחקיר שפרסם אתר "פוליטיקו", ממנו עולה כי ממשל אובמה סיכל את "פרויקט קסנדרה", מבצע שנועד לפגוע בהברחת הסמים והלבנת ההון של ארגון הטרור חיזבאללה.

על פי התחקיר, בנחישותו להשיג עסקה גרעינית עם איראן, ממשל אובמה מנע אכיפת חוק, שמטרתו סחר בסמים על ידי ארגון הטרור "חיזבאללה" בגיבוי איראני, תוך כדי שהייבוא של סם הקוקאין לארצות הברית נמשך ללא הפסקה, כך דיווח אתר 'פוליטיקו'.

המבצע שכונה "פרויקט קסנדרה", התחיל ב-2008, לאחר שמינהל אכיפת הסמים צבר ראיות לכך שחיזבאללה הפך את עצמו מארגון צבאי ופוליטי ממוקד במזרח תיכון, לארגון פשע בינלאומי, חוקרים אמריקאיים חשדו כי חיזבאללה מגלגל מיליארד דולר בשנה מסמים וסחר בנשק, הלבנת הון ופעילויות פליליות אחרות.

במהלך שמונה השנים האחרונות ביצעו האמריקאים האזנות סתר, במבצעים סמויים וגלויים כדי למפות את הרשתות הבלתי חוקיות של חיזבאללה, בסיוען של 30 סוכנויות ביטחון אמריקניות וסוכנויות זרות.

הם עקבו אחר משלוחי קוקאין, חלקם מאמריקה הלטינית למערב אפריקה, לאירופה, למזרח התיכון, ואחרים, דרך ונצואלה ומקסיקו לארצות הברית. הם עקבו אחר המזומנים שהולבנו על ידי רכישת מכוניות אמריקאיות ומשלוחן לאפריקה. ובסיועם של כמה עדים מרכזיים ששיתפו פעולה איתם, כשאת הכל מארגן החיזבאללה בשיתוף עם איראן.

כאן ממשל אובמה החליט לעצור את המבצע. על פי הדיווח ב'פוליטיקו', ככל שהמבצע נכנס ליישורת האחרונה שלו, אנשים בממשלו של אובמה חסמו כל דרך להתקדם איתו, וכאשר מנהלי המבצע ביקשו אישור לחקירות משמעותיות, תביעות, מעצרים וסנקציות כלכליות, פקידי משרד המשפטים והאוצר לא אישרו, או התעלמו ודחו את בקשותיהם.

כעת, בעקבות התחקיר, רשת 'פוקס ניוז' מדווחת, כי משרד המשפטים האמריקני הורה על פתיחת חקירה נגד פעולותיו של המנהל לאכיפת הסמים כדי לבדוק את הטענות, לפיהן חקירות מסויימות לא טופלו באופן ראוי.
ברק אובמה סמים הברחה הסכם הגרעין חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד