י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

תיעוד וידאו בלעדי: אסירי 'הפלג' במדים צבאיים בביה"ד ביפו • צפו

ביה"ד הצבאי ביפו דן היום בעניינם של ששת אסירי הפלג המוגדרים כ'פרקליטותיים', בשל השתמטותם מצה"ל לתקופות ארוכות • למרות שפורסם כי האסיר יעקב קרני סירב ללבוש מדים, 'בחדרי' בתיעוד בלעדי בו נראה אסיר הפלג במדי הצבא • צפו

קרני במדים מחוץ לבית המשפט. צילום: אלי שלזינגר
קרני במדים מחוץ לבית המשפט. צילום: אלי שלזינגר



בבית הדין הצבאי ביפו נערך בשעות הצהרים (ראשון) דיון בעניינם של ששת האסירים הפרקליטותיים מהפלג על השתמטותם מצה"ל לתקופות שבין שנה וחצי לחמש שנים.


תיעוד בלעדי ל'בחדרי חרדים' - העצור יעקב קרני לאחר הדיון בביהמ"ש הצבאי

יצויין כי שמו של העריק הופיע בעבר בפרסומי הפלג בין אלו ש'סירבו ללבוש את מדיהם המגואלים' אולם בתיעוד שלנו מתברר שכיום הוא לובש מדים.



פרסום ארגון 'אגודים בצרה' לפיו האסיר יעקב קרני סירב ללבוש את מדי הצבא

בדיון, הפרקליטות הצבאית הביאה תקדימים משפטיים על מנת להחמיר בעונשו של יעקב קרני, וביקשו לגזור עליו 150 ימי מאסר. השופט סא"ל רונן שור, דחה את הטענות וציין שוב ושוב שלאחר שהדברים כבר נידונו בבית הדין הצבאי לערעורים, אין מקום לבוא ולטעון שוב את הטענות. השופט אף ביקש מהתובעים להתייעץ עם התובעת הצבאית הראשי אל"ם שרון זגגי פנחס, ובאישורה המשיכו לטעון.

בסופו של דיון, השופט סא"ל רונן שור קבע כי מתחם העונש הוא 50-120 ימי מאסר וגזר על יעקב קרני המשתמט מזה שנה ושמונה חודשים, 50 ימי מאסר בלבד, תוך שהוא מציין "התקשיתי לקבל את קו טיעונה של התביעה הצבאית", ומקבל את טיעוני עורך הדין מנחם שטאובר.



קרני, שוהה בכלא ארבע מזה 32 יום, שיקוזזו מימי המאסר - צפוי להשתחרר ביום רביעי בשבוע הבא. הוא לא הביע חרטה על כך שלא התייצב לצה"ל בהוראת רבותיו.

יעקב פרקש, המשתמט משירות צבאי למעלה משנתיים, השופט שור גזר עליו 60 ימי מאסר, כאשר מתחם העונש הוא דומה, 50 עד 120, זאת מאחר ותקופת ההשתמטות שלו הייתה ארוכה יותר.

יצחק זאב הבלין המשתמט מזה למעלה משנתיים, אמר לשופט לפני גזר הדין "אני בבידוד למעלה מחודש וזה מאוד קשה" וביקש להתחשב בכך. השופט סא"ל רונן שור שקבע את מתחם העונש בין 50 ל-120 יום, גזר עליו 60 ימי מאסר, מהם כבר ריצה 32.

ישראל פרוש שהשתמט 622 ימים משירות צבאי, גם מתחם העונש נקבע בין 50 ל-120. לפני גזר הדין, אביו ביקש לדבר ואמר לשופט "כבן של אדם ששירת בצה"ל, לאור כך שהוא נמצא בבידוד מזה כ-30 יום, אני שוקל להגיש תביעה על נזק שנגרם לו, נזק שאני רואה בכל מפגש אישי, שרק אבא יכול לראות".

הפרקליטות ביקשה לגזור את עונשו באמצע המתחם, גם בשביל ההרתעה. לעומת זאת פרקליטו עו"ד מנחם שטאובר ביקש להתחשב בנסיבותיו האישיות ושל בני משפחתו.

השופט סא"ל רונן שור גזר על ישראל פרוש עונש הכי נמוך במתחם, 50 ימי מאסר - כך שישוחרר בעוד 10 ימים.
הפלג עצורים פרקליטותיים יעקב קרני תיעוד וידאו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 47 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד