י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

המאבק על השבת • ההצעה של סמוטריץ': "שימחק את מספרי הטלפון מהזיכרון"

האם חוק המרכולים מתברר כבלתי יעיל? ח"כ בצלאל סמוטרי'ץ פונה במכתב לראשי המפלגות החרדיות השר דרעי, וחברי הכנסת גפני ליצמן, בו הוא מבקש לפעול במיידי למנוע את שינוי חוק העזר העירוני בגבעתיים ואת פתיחת המרכולים ובתי העסק בשבת: ""כאשר יגורנו בא לנו"

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90



המאבק על קדושת השבת: האם חוק המרכולים מתברר כבלתי יעיל? ח"כ בצלאל סמוטריץ פונה במכתב לראשי המפלגות החרדיות השר אריה דרעי, וחברי הכנסת משה גפני ויעקב ליצמן, בו הוא מבקש לפעול במיידי למנוע את שינוי חוק העזר העירוני בגבעתיים ואת פתיחת המרכולים ובתי העסק בשבת, בין היתר על ידי שראשי המפלגות החרדיות יודיעו לראש העיר כי "ככל שהוא יממש את כוונתו.. הוא יכול למחוק את מספרי הטלפונים שלכם מהזיכרונות שלו".

כזכור, ראש עיריית גבעתיים רון קוניק הודיע על כינוס ישיבת מועצת עיר דחופה שלא מן המניין, כבר מחר (שני), ובה יבקש לאשר שינוי בחוק עזר עירוני שיפגע פגיעה חמורה בקדושת השבת ובצביונה בעיר גבעתיים.

לדבריו של סמוטריץ, "כאשר יגורנו בא לנו, ראשי הרשויות מבינים כי ניתן לשנות את הנורמות שנהגו ביחס לשמירה על קדושת השבת במרחב הציבורי מאז הקמת מדינת ישראל. צעדים אלו פוגעים, להלכה ולמעשה, בסטטוס קוו וחמור מכך, בשבת קדשנו. גבעתיים עלולה להיות חלילה אבן הדומינו הראשונה שתקרר את האמבטיה ותסמן את הכיוון לראשי רשויות נוספים ומשום כך עלינו לעצור את ההתדרדרות הזו כאן ועכשיו".

לטענתו במכתב לראשי המפלגות החרדיות, "סביר להניח כי ראש העיר מבין היטב כי שר הפנים הנוכחי לא יאשר את התיקון לחוק העזר והוא בונה על הגשת עתירה לבג"ץ בדרישה שם השוויון להכיר בחילול השבת שלה כשם שהכיר בחילול השבת בתל אביב. משום כך לא ניתן להסתמך על יכולתו של שר הפנים שלא לאשר את התיקון לחוק העזר לבדה".

לסמוטריץ יש רעיונות אופרטיביים והוא מניח אותם במכתבו: "לדרוש לאלתר את התערבותו של ראש הממשלה מול ראש העיר ולהבהיר לראש הממשלה בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים כי אם יתוקן חלילה חוק העזר בגבעתיים תדרשו, בהתאם להסכם הקואליציוני, להכליל גם את תל אביב בחוק המרכולים בכדי לשלול טענת שוויון בינה לבין יתר ערי ישראל ולקדם בנוסף חקיקה ברורה שתשלול את הסמכות בענייני השבת מראשי הערים. ניתן להעריך כי לראש הממשלה ישנם מנופי לחץ על ראש העיר ועלינו לדרוש ממנו להפעיל אותם".

בנוסף הוא מציע: "להודיע לראש העיר כי ככל שהוא יממש את כוונתו ויתקן את החוק הוא יכול "למחוק את מספרי הטלפונים שלכם מהזיכרונות שלו". עליו להבין כי לצעדים חמורים כאלה יש מחיר. אני קורא לכם להנחות את אנשי משרדכם לנתק כל קשר עם עיריית גבעתיים והעומד בראשה, ולהודיע לעירייה כי כך יישאר המצב כל עוד צו הפינוי יישאר בתוקפו. אני סבור כי ניתן יהיה לצרף שרים נוספים להבהרה זו".

לסיום כתב כי "כשליחי ציבור של מיליוני אזרחי ישראל החפצים לשמור את השבת במובן האישי ועל השבת במובן הלאומי מחויבים אנו, בקום עשה, לעשות כל שלאל ידינו על מנת שיתקיימו בנו דברי הפיוט: "מחבלי משיח יצלו לרווחה, פדותנו תצמיח ונס יגון ואנחה".
בצלאל סמוטריץ מאבק השבת משה גפני אריה דרעי יעקב ליצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד