י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

"בלי עקמומיות": 5 שנים להקמת 'תורה בתפארתה' • צפו במשא מרן זצ"ל

היום לפני 5 שנים, הוקמה ע"י מרן הגראי"ל שטיינמן זצ"ל ישיבת 'תורה בתפארתה' • ביום הקמת הישיבה הגיע מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצ"ל, ואמר במשאו לתלמידים: "אתם זוכים היום לעשות דבר שמקוים להקב"ה שיהיה לנצח. זהו מקום תורה, שילמדו בו תורה בקדושתה ובטהרתה, בלי שום עקמומיות" • צפו במשא המלא

"בלי עקמומיות": 5 שנים להקמת 'תורה בתפארתה' • צפו במשא מרן זצ"ל



היום לפני 5 שנים, הוקמה ע"י מרן הגראי"ל שטיינמן זצ"ל ישיבת 'תורה בתפארתה'. בתחילה הוקמה הישיבה באשדוד, ולאחמ"כ עברה לאלעד, שם היא שוכנת עד היום.

הישיבה, שזוכה למקום מכובד בכותל המזרח של עולם הישיבות, מונה כיום 600 בחורים, ובראשה עומד הגאון רבי יעקב סטפנסקי.

ביום הקמת הישיבה הגיע מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצ"ל, ונשא דברים. במשאו אמר מרן זצ"ל, "מורי ורבותי, אתם זוכים היום לעשות דבר שמקוים להקב"ה שיהיה לנצח. זהו מקום תורה, שילמדו בו תורה בקדושתה ובטהרתה, בלי שום עקמומיות.

"לדאבוננו יש מקומות שזה קצת סוטה מהדרך האמיתית שהקב"ה רוצה. אתם זוכים להיות בונים מקום "תורה בתפארתה", זה אושר גדול שאדם יכול לזכות כל זמן שהוא חי, אחרי זה אי אפשר לזכות, ואתם זוכים לזה.



"יהי רצון מהקב"ה שתזכו כמו שמשה רבינו אמר יהי רצון שתשרה שכינה במעשה ידיכם. תזכו לאור הגנוז שאין כל מלאך ובריה יכול לזכות לזה, ותזכו להיות מאושרים.

"תלמדו ברצון חזק לעבוד את הקב"ה, ותזכו לדברים שאף אחד לא יכול לראות, כמו שאומרים חז"ל כל הנביאים לא נתנבאו אלא למשיא בתו לתלמיד חכם וכו', אבל תלמיד חכם עצמו עין לא ראתה אלקים זולתך יעשה למחכה לו, ואתם זוכים לזה.

"ותזכו לכל טוב ברוחניות ובגשמיות, אתם וכל בני ביתכם וכל משפחתכם, ותהיו מאושרים כל החיים - חיי עולם הזה וחיי עולם הבא, ותזכו לכל טוב סלה. היום הזה שאתם זוכים, כל החיים תהיו מאושרים מהיום הזה.

"הקב"ה יעזור שנזכה כולנו לביאת המשיח ולחיי העולם הבא, ויקויים הפסוק יראה אל אלקים בציון, ונזכה לחיי נצח נצחים, ולמה שכתוב עין לא ראתה אלקים זולתך יעשה למחכה לו.

אחר מכן אמר מרן זצ"ל לתלמידים היקרים הערה אחת בפרק ארבעה אבות שעסוקין בו.

ולסיום אמר: "לא צריך להאריך, אי"ה הרבנים יגידו את השיעורים ואתם תעלו ותעלו מאד מאד, אתם יכולים להיות גדולים בתורה ויראה, רק אם תשימו לב לכל דבר מה שלומדים, לא לרוץ על זה כמו חותה על גחלים, רק כל דבר להבין. והקב"ה יעזור לכם שתעלו ותזכו כולכם להיות גדולי תלמידי חכמים אמן סלה".
הרב אהרן לייב שטיינמן תורה בתפארתה הקמת הישיבה משא בלי עקמומיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד