י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

גבאי משיב לליצמן: "אני היחיד שאפעל שנוכל לחיות ללא כפייה"

גבאי לא נשאר חייב, לאחר המתקפה הבוקר של ליצמן נגדו, הוא מגיב ואומר: "כפי שליצמן יודע, אבי גבאי הוא היחידי היום במערכת הפוליטית שמבין את המורכבות של כל הצדדים ויפעל לשילוב הצרכים השונים של האוכלוסיות השונות במדינה"

גבאי VS ליצמן. צילום: פלאש 90
גבאי VS ליצמן. צילום: פלאש 90



לאחר שהבוקר ח"כ יעקב ליצמן תקף את יו"ר המחנה הציוני, בעקבות דבריו בעד תחבורה ציבורית ופתיחת מרכולים בשבת - גבאי משיב לליצמן ומתייחס לאמירתו ש"עם גישה עוינת של גבאי לקדשי ישראל הוא מנטרל כל סיכוי שהמפלגות החרדיות יישבו עימו בעתיד".

לדבריו של גבאי: "כפי שליצמן יודע, אבי גבאי הוא היחידי היום במערכת הפוליטית שמבין את המורכבות של כל הצדדים ויפעל לשילוב הצרכים השונים של האוכלוסיות השונות במדינה, כך שנוכל לחיות זה לצד זה ללא כפייה ועם הבנה וסבלנות מכל הצדדים. זו הדרך להפוך את ישראל למדינה הטובה בעולם".

כאמור, ליצמן תקף את גבאי ואמר כי "עם גישה עוינת של גבאי לקדשי ישראל הוא מנטרל כל סיכוי שהמפלגות החרדיות יישבו עימו בעתיד", לדברי ליצמן, "התנהגותו התמוהה בהתייצבות לצד הפוגעים בשבת קודש, אינה מצביעה על דרך מאחדת את העם אלא להיפך, לא על חזון אלא על היגררות לצד של הלא - טובים, לא תהיה תפארתו על הדרך הנלוזה הזאת".

כזכור, גבאי התייחס אמש לדיון שצפוי להתקיים היום בעיריית גבעתיים במטרה לאשר חוק עזר עירוני שיתיר לפתוח בתי עסקים בשבת בעיר, זאת בעקבות קידום חוק המרכולים שגובש על ידי משרד הפנים.

יו"ר המחנה הציוני צייץ בטוויטר: "שוחחתי הערב עם ראש עיריית גבעתיים רן קוניק. תומך בהחלטתו להעביר תיקון לחוק עזר עירוני שיאפשר להותיר את העסקים בעיר פתוחים בשבת".

לדבריו, "חלק מהחזון למדינה הטובה בעולם הוא לאפשר לכל רשות מקומית לקבוע את אורח חייה בהתאם לאופיה. כך ראוי בחברה מודרנית וגם הפעם - מכבדים את הדת, אבל לא כפייה דתית".

יצוין, כי בין ליצמן לגבאי קיים קשר ידידות, ואף לאחרונה, בראיון ל"בחדרי חרדים" גיבה גבאי במפתיע את התפטרותו של ליצמן מהממשלה בעקבות חילול השבת ואמר כי "אני חושב שכשבן אדם מתפטר מהממשלה ואני מעריך אותו על הצעד המוסרי שהוא לוקח - לא צריך לרקוד על הדם, זה פשוט לא לעניין. זה בן אדם, אני מאוד אוהב את ליצמן".

כבר בעבר, לאחר כניסתו של גבאי לתפקיד יו"ר המחנה הציוני הוא התבטא בעד תחבורה ציבורית בשבת, בעקבות כך הוא חטף מהלומה מכיוונו של ליצמן, אולם כפי שנחשף בתיעוד וידאו ב"בחדרי חרדים", השניים נפגשו ויישרו את ההדורים. כעת שוב הקשר ביניהם עולה על שרטון לאחר שגבאי ממשיך להוביל את הקו האנטי חרדי של רמיסת הסטטוס קוו.

חשוב לציין, כי בעת הזו, ליצמן מעדיף למקד את האש בנושא השבת על ראשו של גבאי ולא על הממשלה הנוכחית בה המפלגות החרדיות חברות. מצד אחד הוא מוכיח שהוא פועל נגד מחללי השבת ומצד שני הוא לא מזעזע את הספינה הפוליטית שהוא חלק ממנה.
אבי גבאי יעקב ליצמן סטטוס קוו חוק המרכולים שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד