י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

ח"כ אשר תקף: "הכל בשביל כותרות לעיתונים"

ועדת הכנסת התכנסה הבוקר לדון בנושא איסור עליית ח"כים להר-הבית • ח"כ אשר תקף את חברי הכנסת גליק ומועלם: "כל הפרובוקציות מסביב רק פוגעים בקדושת המקום ומסכנים יהודים בכל העולם, והכל בשביל כותרות בעיתונים? בשביל לצבור כח אלקטורלי?"

יעקב אשר. צילום: פלאש 90
יעקב אשר. צילום: פלאש 90



ועדת הכנסת התכנסה הבוקר (שני) לדון בנושא איסור עליית ח"כים להר-הבית, כשלטענת חברי הכנסת העולים להר - האיסור מפר את החסינות המוקנית לח"כים. ח"כ יעקב אשר מחה בדיון על הפגיעה בקדושת הר הבית בכך שיהודים עולים להר בניגוד להלכה ובנוסף גורמים לשנאת יהודים ולפיקוח נפש של יהודים בכל העולם.

בדבריו אמר ח"כ אשר, "יהודים לא צריכים להיות בהר הבית על פי ההלכה, אותה הלכה שמכוחה אנו מחזיקים בשטר קניין על ארץ ישראל, אנו מתפללים כל יום שלוש פעמים ותחזינה עינינו ומייחלים שייבנה בית המקדש", אמר ח"כ אשר והמשיך: "אבל להפוך את המקום הזה למקום שעושים דברים כנגד ההלכה ולא רק זה - גם מבעירים את השטח לחינם זה רק פוגע בנו, אין יותר חזק מלעמוד ולומר שזה שלנו ורק כי זה שלנו וכי זה קדוש אנחנו עכשיו לא שם והלוואי שנזכה לתקומת הבית השלישי ולהקריב בו קורבנות".



בהמשך דבריו פנה ח"כ אשר ליוזמי הדיון חברי הכנסת יהודה גליק ושולי מועלם ואמר להם: "כל הפרובוקציות מסביב רק פוגעים בקדושת המקום ומסכנים יהודים בכל העולם, והכל בשביל כותרות בעיתונים? בשביל לצבור כח אלקטורלי? עזבו את הר הבית. הוא מקום קדוש. הוא שלנו בין שתעלו בין שלא תעלו עם מצלמת וידאו או בלעדיה. תורידו את הנושא מסדר היום ותשאירו את הנושא בליבנו ובתפילותינו שנזכה לבניין בית המקדש".

גליק אמר: "אנחנו נמצאים במצב שהמדינה מפרה את התחייבותה לבג"צ. יש כאן פגיעה מהותית בחוק חסינות חברי הכנסת. וועדת האתיקה הסכימה איתנו והמדינה מחקה את העתירה לאור התחייבות המדינה וראש הממשלה, שמצפצפים על בג"צ. המדינה וראש הממשלה מצפצפים על בג"צ. אנחנו מבקשים מוועדת הכנסת לאמץ את המלצות וועדת האתיקה ועל זכותנו לחסינות חברי הכנסת ולדרוש שלא יפרו אותה".
יעקב אשר הרב הבית ועדת הכנסת יהודה גליק שולי מועלם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד