י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

נתניהו ייאלץ לחשוף את מועדי השיחות שלו עם שאול אלוביץ'

כך מסרה הפרקליטות בעקבות עתירה מינהלית שהוגשה לבית המשפט המחוזי בירושלים • נתניהו כיהן כשר תקשורת האחראי על ענייני בזק ללא שהצהיר על ניגוד עניינים עם אלוביץ'

אילוסטרציה. צילום: פלאש 90
אילוסטרציה. צילום: פלאש 90 צילום: פלאש 90



מערכת היחסים בין בעל השליטה בבזק, שאול אלוביץ', לראש הממשלה בנימין נתניהו, תיחשף חלקית לציבור: פרקליטות מחוז ירושלים מסרה היום (ב') הודעה מעודכנת שלפיה, בעקבות עתירה של עו"ד שחר בן מאיר, היא תציג את מועדי השיחות שקיימו השניים בתקופה שבה כיהן נתניהו כשר התקשורת.

נתניהו כיהן כשר תקשורת האחראי על ענייני בזק ללא שהצהיר על ניגוד עניינים עם אלוביץ'. בעקבות תחקיר של העיתונאי גידי וייץ ב"הארץ" על היחס האוהד שהעניק אתר וואלה לנתניהו, פירסם היועמ"ש חוות דעת שלפיה נתניהו מנוע מלעסוק בענייני אלוביץ'. החוו"ד פורסמה לאחר שהתברר כי נערכו כמה מפגשים חברתיים בין נתניהו לאלוביץ' יחד עם בנות זוגם. בעקבות כך, ביולי 2016 הועברו סמכויות נתניהו בענייני בזק לשר צחי הנגבי - ולאחר מכן לשר איוב קרא.

לשכת ראש הממשלה סירבה לבקשתו של בן מאיר לחשוף את מועדי השיחות בין נתניהו לאלוביץ' בטענה כי מדובר במידע פרטי. בעקבות כך הגיש בן מאיר עתירה מינהלית לבית המשפט המחוזי בירושלים, וטען כי "העובדה כי ראש הממשלה נפגש עם אלוביץ' אינה עוד דבר פרטי של שני המשיבים כאנשים פרטיים. נהפוך הוא. העובדה הזו היתה מושא חוות דעת של היועמ"ש, והעובדה הזו עצמה היתה הנימוק שעליו התבסס היועמ"ש בנותנו הנחיה לראש הממשלה לא לעסוק עוד בנושאי בזק", כתב בן מאיר בעתירה.

בן מאיר גם ציין כי "חו"ד היועמ"ש ניתנה לאחר שנתניהו שימש בתפקיד וטיפל והפעיל סמכויות על בזק יותר משנה. זהו עניין ציבורי פר אקסלנס, שהציבור יידע כמה פעמים ומתי נפגש ראש הממשלה עם אלוביץ' בעוד הוא, ראש ממשלה, מתפקד כשר תקשורת המפעיל סמכויות על בזק".

בעקבות החלטת בג"ץ בעתירת חדשות 10 והעיתונאי רביב דרוקר, שלפיה נכפה על נתניהו לחשוף את מועדי שיחותיו עם מו"ל "ישראל היום" שלדון אדלסון והעורך עמוס רגב, שינתה פרקליטות מחוז ירושלים את עמדתה. בעמדה המעודכנת שנמסרה לבית המשפט הוחלט כי "יש מקום למסור לעותר את המידע המבוקש המצוי בידי משרד ראש הממשלה לגבי הפגישות שנערכו בין נתניהו לאלוביץ', ומקומן".

מועדי השיחות שיימסרו הן בדומה לעתירת דרוקר – בתקופה שבין ינואר 2013 ל-17 בנובמבר 2015. עוד עידכנו בפרקליטות כי "בידי משרד ראש הממשלה מצוי רק מידע ביחס למועד כל פגישה, המקום שבו נערכה וזהות המשתתפים בה, אך אין בידיו כל תיעוד לגבי משך ותוכן הפגישות, ולא נערכו פרוטוקולים לפגישות אלה אשר היו פגישות פרטיות". לא ייחשפו דמויות נוספות שנכחו בפגישות אלה, משום שלפי הפרקליטות לנוכחותם אין חשיבות ציבורית.
בנימין נתניהו שאול אלוביץ בזק שיחות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד