כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

מרן הגראי"ל: "כולם היו רוצים דווקא פוניבז' וחברון" • צפו

בביקורו של רב העיר כרמיאל אצל מרן הגראי"ל שטיינמן זצ"ל, הביע מרן סיפוק מכך שנפתחו כמה וכמה ישיבות גדולות. "היום ברוך ה' נפתחו כמה ישיבות גדולות וזה טוב מאד. אחרת כולם היו רוצים דווקא פוניבז', רוצים דווקא חברון, אז היו אלפיים בחורים בישיבה - זה אי אפשר. ככה יש עוד כמה ישיבות" • צפו

מרן הגראי"ל: "כולם היו רוצים דווקא פוניבז' וחברון" • צפו



באחד מביקוריו של רבה של כרמיאל, הגאון רבי אברהם צבי מרגלית, אצל מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצ"ל, כשאליו נלווה הרב ישראל ליכטנשטיין נציג דגל התורה בעיר ומנהל לשכת רב העיר, הביע בפניו מרן זצ"ל את הערכתו על כך שהקים בכרמיאל - שהייתה במשך שנים ארוכות מדבר שממה רוחני - מוסדות תורה וחינוך על טהרת הקודש.

הגראי"ל גם הביע את שמחתו על הצלחת ישיבת 'רינה של תורה' שזכתה לליווי המסור של הרב מרגלית מאז הקמתה. בין דבריו אמר מרן זצ"ל לרב מרגלית כי יש תועלת מכך שנפתחו כמה וכמה ישיבות גדולות.

"היום ברוך ה' נפתחו כמה ישיבות גדולות וזה טוב מאד", אמר מרן הגראי"ל. "אחרת כולם היו רוצים דווקא פוניבז', רוצים דווקא חברון, רוצים דווקא זה, אז היו אלפיים בחורים בישיבה - זה אי אפשר. ככה יש עוד כמה ישיבות. וכאן שלוש מאות בחורים, כאן שלוש מאות בחורים".



הגר"ח מישקובסקי פונה אל מרן הגראי"ל ומבקשו שיברך שיהיו בישיבה שלוש מאות בחורים. הגראי"ל אומר לרב: "ה' יעזור לך. יש לך זכות גדולה. הצלת עיר שהייתה חילונית".

הגראי"ל מוסיף ואומר לרב. "כתוב, אבא של אחאב היה עומרי. למה זכה למלכות, בגלל שהושיב כרך בארץ ישראל. אז אם עושים כרך - זוכים למלכות, אם מושיבים כרך של תורה - ק"ו. היום אין מלכות, אבל יש דברים יותר טובים ממלכות".
רבי אהרן לייב שטיינמן הרב אברהם צבי מרגלית רינה של תורה כרמיאל ישיבות גדולות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד