י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

מאבק המסעדות בבית ישראל נכנס לתוקף: במיר יחלקו כיבוד קל בחינם

הוראת ועד האכלוס של שכונת בית ישראל, על סגירת המסעדות בשעות הלילה - נכנסה אמש לתוקף • ב'מיר' פרסמו כי החל מהערב יועמד כיבוד קל בחדר האוכל מהשעה 23:00 • בעל מסעדה ל'בחדרי': "למרות הקושי - אני אמון על הוראת הרבנים"

מאפיית נחמה. צילום: פלאש 90
מאפיית נחמה. צילום: פלאש 90



הוראת ועד האכלוס של שכונת בית ישראל הירושלמית, שהחל במאבק ממושך ועקבי על סגירתם של המסעדות בשכונה החל משעה 23:00 בלילה, נכנסה מאמש (ראשון) לתוקף.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי אתמול בשעה היעודה לא סגרו כולם, בשל העובדה כי מאפיית נחמה המיתולוגית שבמשך שנים פותחת את שעריה 24 שעות - נותרה פתוחה, מה שיצר במקום הפגנה של קיצונים שדרשו כיח המאפייה תיסגר בשעות הערב. ככל הנראה תסגור המאפיה את שעריה בשעות הלילה, עקב איום על הסרת כשרות מבד"ץ 'העדה החרדית'.

גם בישיבה הגדולה בשכונה, ישיבת מיר, שראש הישיבה המנוח הגרנ"צ פינקל זצ"ל פעל לסגירת המסעדות בשעות הלילה, כתבו בנו ראש הישיבה הגרא"י פינקל ומשגיח הישיבה הגר"א חדש מכתב, כי אין להכנס כלל לחנויות לאחר השעה 23:00 בלילה במשך כל השבוע - גם בליל שישי וגם במוצאי שבת, ובפרט לחנויות שהם בלי הכשר כלל.



מסעדת קרויזר בשכונת בית ישראל. צילום: משה ויסברגצילום: מסעדת קרויזר בשכונת בית ישראל. צילום: משה ויסברג
מסעדת קרויזר בשכונת בית ישראל. צילום: משה ויסברג


בנוסף, בישיבה פרסמו היום כי החל מהערב (שני) יועמד כיבוד קל בחדר האוכל מהשעה 23:00 ועד השעה 23:30.

בשיחה עם מוטי קרויזר הבעלים של 'המסעדה' מול ישיבת מיר - אחד הנפגעים העיקריים מהתקנה - אומר קרויזר ל'בחדרי חרדים' כי הוא מקיים את ההוראה ככתבה. "אין ספק שפרנסה זה משמים, ועיקר הפרנסה שלנו זה מהשעה 23:00 בלילה עד השעה 2:00, אך חזקה עלי דברי הרבנים וראשי הישיבות ואני אמון על "ועשית ככל אשר יורוך", והקב"ה זן ומפרנס כל אדם מה שנקצב לו בראש השנה", אומר קרויזר.

כזכור וכפי שנחשף ב'בחדרי חרדים', אחרי כמה שנים של שקט, שוב נפתח באחרונה המאבק בשכונת בית ישראל הירושלמית נגד פתיחת עסקים בשעות הלילה המאוחרת. ועד האכלוס החדש שהוקם דרש מבעלי העסקים לסגור את עסקיהם לא יאוחר מהשעה 23:00.

המודעות בישיבת מיר בירושלים





מסעדות בית ישראל ישיבת מיר ועד האכלוס מוטי קרויזר מאבק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד