ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

חשד להונאה: 12 חשודים חרדים נעצרו בחשד לניהול עמותה פיקטיבית

מנהל עמותה פיקטיבית לכאורה, שכתובתה רשומה על מבנה הרוס, נעצר יחד עם 11 נוספים בחשד שקיבל תקציבי עתק ממשרד החינוך עבור תלמידים שאינם לומדים במוסדותיו

חשד להונאה: 12 חשודים חרדים נעצרו בחשד לניהול עמותה פיקטיבית



חשד להונאה של למעלה ממיליון שקלים: מנהל עמותה ו-11 חשודים נוספים נעצרו בחשד להונאה בהיקף של מעל מיליון שקלים, מכספי מלגות שהתקבלו על פי החשד במרמה, ממשרד החינוך.

בתום חקירה סמוייה שנמשכה מזה מספר חודשים, חוקרי ההונאה של ימ"ר ירושלים פשטו הלילה והבוקר (שני) על בית של מנהל עמותה בבתי ורשא בירושלים, כשבידיהם צווי חיפוש ומעצר של בית המשפט. במהלך הפשיטה, נתפסו מחשבים, מסמכים ועשרות המחאות בסכומים גבוהים. כמו כן פשטו גם על בתיהם של 11 חשודים נוספים.

במעצרים בבית שבש הבוקר. צילום: חיים גולדברג

ראשיתה של החקירה החלה לפני מספר חודשים, עם הגשת תלונה במשטרה על ידי אגף האכיפה במשרד החינוך, לפיה החל משנת 2015, מנהל עמותה הפועלת בירושלים, קיבל, על פי החשד, במרמה והונאה, כספים רבים בסכום העולה על מיליון שקלים, המיועדים לצורך תשלומי מלגות חינוך לצעירים הלומדים בעמותה.

הדבר התגלה במסגרת ביקורת שערך משרד החינוך בכתובת העמותה בשכונת גבעת שאול, שם נמצאו הריסות בניין, ומכך עלה כי העמותה ככל הנראה פיקטיבית. יציויין, כי לפני כחודש דווח ב'בחדרי חרדים' על פרשה דומה, במסגרתה נעצר מנהל עמותה חרדי בחשד כי קיבל ממשרד החינוך כסף עבור סמינר של הרב רמתי והעבירו לאברכים. במקרה זה, על פי החשד, הרב רמתי לא ידע על כך, וגם האברכים שקיבלו את ההמחאות שחלקם קיבלו זאת כהלוואה.

עם קבלת התלונה, פתחו חוקרי מחלק ההונאה של היחידה המרכזית בחקירה סמויה, במסגרתה נאספו ראיות וממצאים נוספים תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים שהביאו לאיתור זהותם של החשודים ועיכובם או מעצרם הבוקר.

החשודים הובאו למחלק ההונאה בירושלים, שם נחקרו בחשד ל'קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות', 'קשירת קשר לפשע' ו'הלבנת הון'. מהחקירה עולה, כי על פי החשד, בן 39 תושב הבירה, פתח עמותה פיקטיבית, שאת פרטיה העביר למשרד החינוך יחד עם פרטיהם של עשרות תלמידים שלכאורה לומדים בעמותה, וזאת על מנת לקבל כספי מלגות בעבורם.

עוד עלה, כי כ-150 ילדים שפרטיהם הועברו למשרד החינוך באמצעות העמותה, אינם נמצאים במוסד חינוכי כלשהו, חלקם משתייכים למוסדות שאינם נוטלים תקציבים מהמדינה וחלקם האחר אף נפלטו ממערכת החינוך ומשרתים בצה"ל. עוד נבדק חשד לפיו הכספים שהתקבלו ממשרד החינוך הגיעו לידיהם של חלק מהחשודים.

עם סיום החקירה של החשודים, יובאו מי מהחשודים בפני בית משפט השלום בעיר, לדיון בעניינם. החקירה נמשכת ובמשטרה אומרים כי צפויים מעצרים נוספים.
משטרת ירושלים חשד להונאה משרד החינוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד