י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

שטפנשט בפנייה לראש העיר: "לא ייתכן שבמקום מנוחת הצדיק יפתחו מרכולים"

בחצר שטפנשט בגבעתיים, שם טמון הצדיק, קוראים לראש העיר רן קוניק לחזור בו ולא לאפשר פתיחת בתי מסחר בשבת: "לא יעלה על הדעת, שדווקא בעיר גבעתיים, בה ממוקם הציון הקדוש של הצדיק משטפנשט, תתחולל הפרה כה בוטה ופגיעה בקדושת השבת"

ציון הצדיק משטפנשט זיע"א. צילום: שוקי לרר
ציון הצדיק משטפנשט זיע"א. צילום: שוקי לרר

, , ,

הסערה סביב אישור פתיחת המרכולים בגבעתיים: לאחר שבית המשפט נתן צו מניעה לעיירית גבעתיים שביקשה לחמוק מחוק המרכולים ולהתיר את פתיחת בתי המסחר בשבת, בחצר שטפנשט בגבעתיים, שם טמון הצדיק, קוראים לראש העיר רן קוניק לחזור בו.

במכתב ששלח ראש המוסדות ורב הקהילה הרב אברהם יעקב סלומון נכתב, "אני פונה אליך בפנייה בהולה בעקבות פניות שקיבלתי מאת רבים מתושבי העיר - החוששים מפני תוצאות ההצעה לסדר בנושא תיקון לחוק העזר המקומי בו תותר פתיחת מרכולים ביום השבת בעיר גבעתיים".

"מעבר להיבט המשפטי בקיום ישיבת מועצה שלא מן המניין בנושא כה רגיש, בהתראה כה קצרה, מדובר בפגיעה מזעזעת וברמיסת הסטטוס-קוו המתקיים בעיר מיום היווסדה".

"חשיבות העניין נוגעת לליבם של רבים מתושבי העיר שפנו אלינו, המציינים את יום השבת כיום של מנוחה וקדושה. מרבית הפונים אינם דתיים במוצהר".

"דע לך! כי פגיעה בשמירת השבת מהווה פגיעה ברגשות התושבים ובביטחונם, כמו גם בחוסנה הלאומי של העיר, כפי שאף המשורר אשר גינזבורג, 'אחד העם', הביע זאת במילותיו הפיוטיות: "יותר משישראל שמרו על השבת, השבת שמרה על ישראל". האם נוותר במחי יד על סמל יהודי כה עתיק שהוא גם נשק ההגנה עלינו?".

"קשה לי להאמין, שאתה, כראש עיר בישראל, אשר הוכיח פעם אחר פעם רגישות עליונה למען אחדות העיר, תוכל לתת יד להצעה מפלגת ומתריסה שכזו".

"זאת ועוד, לא יעלה על הדעת, שדווקא בעיר גבעתיים, בה ממוקם הציון הקדוש של הצדיק משטפנשט, רבי אברהם מתתיהו פרידמן זיע"א, ציון אליו עולים לרגל עשרות אלפים מדי שנה, יהודים מאמינים, לצד יהודים חילונים, מסורתיים ודתיים וגם כאלה שאינם יהודים, תתחולל הפרה כה בוטה ופגיעה בקדושת השבת שלה אין אח ורע בשום עיר בישראל"., , ,

, , ,

הרב סלומון. צילום: שוקי לררצילום: הרב סלומון. צילום: שוקי לרר
הרב סלומון. צילום: שוקי לרר


"לא יתכן, שעשרות בעלי מרכולים בעיר גבעתיים, המחכים ליום השבת, יום המנוחה, ימצאו עצמם נפגעים כלכלית כי יהיו כאלה שיפתחו בשם תיקון לחוק עזר אשר אינו תורם במאום – רק מוביל לפילוג ולפלגנות".

"ידוע לי כבר כעת, כי רבים רבים מתושבי העיר, זועמים וחוששים מפני הצעת אחיתופל זו, שעלולה ח"ו לגרום לפלגנות, לתחושת שאט נפש ולקרע בין תושבי העיר שבמשך עשרות שנים סובלנות וסבלנות הייתה ועודנה נר לרגליהם".

את מכתבו מסיים הרב סלומון "לאור זאת ולאור ההערכה שאני רוחש לפועלך בכיבוד כל העדות והחוגים בעיר גבעתיים, הנני מבקש ממך באופן אישי לעשות כל אשר לאל ידיך כדי לעצור את ההצעה הפוגענית פן יהיה מאוחר. אשא תפילתי, כי היושב במרומים יסייע לך למצוא הדרך לבלום הצעה מסוכנת זו. בכל הכבוד הראוי ידידך אוהבך המתפלל שלא תצא חלילה תקלה תחת ידך".

מוקם יותר דווח כי לבקשת נציגי הבית היהודי והליכוד בגבעתיים הוציא בית המשפט צו מניעה אשר אוסר על העירייה להצביע הערב על חוק המרכולים ולאפשר פתיחת מרכולים בשבת בעיר.

הרב סלומון פנה לראש העיר לאחר שנציגי מרצ בעיר יצאו בחריפות כנגד הכוונה שלא לאפשר פתיחת מרכולים בשבת. ויוי וולפסון סגנית ראש העיר מטעם מרצ, אף קראה לראש העיר "לפטר את חברי הקואליציה שהגישו את צו המניעה״.



, , ,
גבעתיים מרכולים הרב אברהם יעקב סלומון שטפנשט רן קוניק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד