כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

נפטר בניו יורק: עובד הדואר שתמך ברבבות

הוא היה עובד דואר, אבל עסק בעיקר בעזרה לשומרי שבת ונזקקים. רבי יהושע צבי הרשקוביץ ז"ל, מייסד ארגון 'תומכי שבת' הראשון בארה"ב, נפטר בשיבה טובה בגיל 90

רבי יהושע צבי הרשקוביץ ז"ל. צילום:  Yeshiva world news
רבי יהושע צבי הרשקוביץ ז"ל. צילום: Yeshiva world news



ברוך דיין האמת: בברוקלין שבניו יורק, הלך לעולמו רבי יהושע צבי הרשקוביץ ז"ל, מייסד ארגון 'תומכי שבת' הראשון בארה"ב. נפטר בשיבה טובה בגיל 90.

ר' יהושע צבי ז"ל ייסד את הארגון 'תומכי שבת', כדי לעזור לבני הקהילה החרדית בשכונת בורו פארק בברוקלין, ולתת מענה לנזקקים שומרי השבת שהיו מעטים באותם ימים.

מאז נוסד הארגון הוא התרחב ושינע מצרכים גם למשפחות נזקקות בפלטבוש, הארגונים בקהילות כיום מבוססים על המודל של ר' יהושע זצ"ל.

עד לפני 25 שנה, ר' יהושע סיפק טונות של מזון ללייקווד, מונסי, קרית יואל וקהילות אחרות כל שנה לפני חג הפסח - עד שהקהילות הללו פתחו את ארגונים משלהם.

אחד ממכריו מספר ל: Yeshiva world news: "ר' יהושע עשה זאת ללא פרסום, וכמעט לא היה ידוע אפילו למקבלי המשלוחים השבועיים שהוא זה שעומד מאחורי זה, לפרנסתו עבד בשירות הדואר של ארצות הברית, וקיבל פרס ביום פרישתו על שלא החמיץ יום עבודה אחד במהלך כל הקריירה שלו".

הלוויתו היום (ב') בשעה 13:00 שעון מקומי, מול בניין "תומכי שבת", הממוקם ב-6225 ניו אוטרכט, והוא יטמן בבית החיים סאטמר בניו גרז'י.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.
תומכי שבת ברוך דיין האמת בורו פארק הלוויה רבי יהושע צבי הרשקוביץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד