י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

בשעה שלוש לפנות בוקר התקשרו בבהלה: "פורצים לבית של אמא"

בשעה שלוש לפנות בוקר, נשמעו חבטות על דלתה של קשישה בת 90 בבתי ורשא, וחבורה מטילת אימה פרצה פנימה. לאחר דקות של בהלה התברר במי המדובר. הסיפור שלא ייאמן על התנהלות שלומיאלית של המשטרה ומעצר מנהל העמותה

מנעול הדלת הפרוצה, הערב. צילום: דוד פרלמוטר
מנעול הדלת הפרוצה, הערב. צילום: דוד פרלמוטר



במסגרת גל המעצרים הלילה בירושלים, בעקבות חקירה על עמותה פיקטיבית לכאורה שקיבלו תקציבים ממשרד החינוך, הגיעו שוטרים לבתי ורשא במאה שערים על מנת לעצור את מנהל העמותה המתגורר במקום.

אלא שמפרטים שהגיעו ל'בחדרי חרדים' עולה, כי מאחר ובשכונה מתגוררות מספר משפחות בעלות אותו שם, השוטרים פשטו לפחות על שניים מבתיהם. באחד המקרים, מדובר היה בקשישה בת למעלה מ-90, שפחדה לפתוח את הדלת - והשוטרים עקרו את המשקוף ושברו את הדלת.

"בשעה שלוש לפנות בוקר התקשר אלי שכן של אמא שלי, וסיפר לי שפורצים לבית שלה, שאגיע בדחיפות", מספר ל'בחדרי חרדים' בנה, משה מינצברג.

"הגעתי אליה בריצה מגוש 80, אמא שלי הייתה נורא מבוהלת ומפוחדת. היא קשישה בת למעלה מ-90, למה לא טרחו השוטרים והקצינים לבדוק את המידע שלהם לפני שפורצים לבית? זה נורא".

הקשישה, מתגוררת בגפה ומידי לילה, בת השכנים באה לישון איתה. "אני תמיד מזהיר אותה שלא לפתוח דלת לאנשים שאינה מכירה, ובטח שלא בשעות הלילה, מחשש לגנבים ונוכלים. דווקא המשטרה, שעליה אני סומך, הם אלה שפרצו לבית שלה?". לדבריו, "לא רק שפרצו - גם לא ראו מקום להתנצל, לדבר ולהרגיע אותה. הם פשוט אמרו לה 'טעות' ועזבו את הבית".

משה מינצברג, מספר ל'בחדרי' על הלילה. צילום: דוד פרלמוטר

"אמא סיפרה לי שדפקו בדלת, ושאלו לשמו של מנהל העמותה האם הוא מתגורר, בדירה. היא ענתה שלא ולא הסכימה לפתוח את הדלת". השוטרים התעקשו שתפתח ופרצו את הדלת. רק לאחר שהבינו כי אכן מדובר בטעות בכתובת, עזבו את המקום.

מנהל העמותה שנעצר הובא יחד עם שלושה נוספים לבית משפט השלום בירושלים, שם הוארך מעצרו בחשד לניהול עמותה פיקטיבית לכאורה, שקיבלה תקציבים ממשרד החינוך עבור כ-150 ילדים שאינם רשומים במוסדות.

"הוא גר בחצר ליד אמא שלי, הוא אף קרוב משפחה רחוק" אומר משה ל'בחדרי'. יחד עם הטענות, הוא מנסה להבין את המשטרה שביצעה את המעצרים בשעת לילה, בזמן שהחשודים נמצאים בבתיהם. "אבל אני שומע שמדובר בפרשה של הונאה, לא של רצח. אני לא ממש מבין מה החשיבות לבצע את זה בלילה, אבל נו, שיהיה".

משה, מגדיר זאת "התנהגות של פושעים, אף אחד לא התנצל בפני אמא שלי, אמרו סליחה והלכו. מה עם הנזק הכלכלי? מה עם הנזק הנפשי?. התקשרתי למשטרה, אמרו לי שאגיש תלונה למחלקה לחקירת שוטרים. בהמשך הגעתי גם לקצין תלונות הציבור".

משה אומר שאמא שלו, מרים, ממתינה ומצפה למישהו אחראי, "תבדקו עם המפקד, שמישהו יבוא להתנצל. תחושת זעם מלווה אותי מאז הלילה ואני לא נרגע מזה".

כעת, אין עדיין דלת בבית, ובני המשפחה מתלבטים מה לעשות. מהפרטים שהגיעו ל'בחדרי חרדים' עולה כי בימים הקרובים, קצין משטרה מטעם היחידה החוקרת שפרצה את הבית, אמור לבוא על מנת לפעול לתיקון הנזק שנעשה והשבת המצב לקדמותו.

"אני מודה להשם שלא קרה אסון, היא בת למעלה מגיל 90, ברוך השם בריאה. בדקות הפריצה, היה יכול להיות יציאת נשמה של אמא שלי. איפה האחריות של הקצין? איך פורצים לבית לפני שיש וודאות של 100 אחוז?".

גורמים במשטרה אומרים ל'בחדרי חרדים' כי בידי הכוח היה צו חתום על ידי בית המשפט, כאשר על המסמך הופיע כתובת המגורים של האשה וכן שם משפחה זהה. רק בדיעבד התברר לשוטרים כי החשוד המבוקש מתגורר בחצר סמוכה, והכוח ביצע את מעצרו.
פריצה לבית מעצר חשודים מאה שערים מפלג הונאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד