כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

מרגש: אסף 7 שנים בקבוקים בשביל ספר תורה

זה סיפור מחמם לבבות, על יהודי פשוט שאסף שבע שנים בקבוק מחזור לבקבוק מחזור, עד שהצליח לכתוב ספר תורה שנתרם לבית כנסת עם סיפור מיוחד

ספר התורה. צילום: ישראל קליין
ספר התורה. צילום: ישראל קליין



בית הכנסת שיקבל ספר תורה מאיסוף בקבוקים: הרב יום טוב מאיה החליט לפני כ-7 שנים שברצונו לתרום ספר תורה, אך לא היה בידו את המימון לכך.

הרב יום טוב לקח יוזמה, וכל ערב לאחר שסיים את יום עבודתו, יצא לרחובות העיר לאסוף בקבוקי מיחזור וכך צבר שקל לשקל ובמשך השנים הצטבר לסכום שאיתו רכש את ספר התורה.

לפני כשמונה חודשים הגיע הרב יום טוב לעמי מימון מרדיו 'קול ברמה' ובפיו הצעה: אני אתן לכם את הספר, אתם תממנו את כל השאר ותמצאו את בית הכנסת הראוי לקבלו.

רדיו קול ברמה לקח את המיזם הגדול הזה והחל בחיפוש אחרי בית הכנסת. למערכת החלו לזרום כמויות בלתי נתפסות של פקסים. ולאחר עבודה מדוקדקת נבחר בית הכנסת מתוך 1326 כזוכה הגודל בספר התורה המהודר.

בית הכנסת הנבחר הינו "תורת חסד" בנשיאות הגאון הרב דוד גבריאלי שליט"א מקים עולה של תורה בעיר באר שבע.



בעיקרו של מכתב הפניה עמד סיפורו המרגש של הרב גבריאלי, דודו של ירון ברמי ז"ל שנספה באסון הכרמל בחנוכה תשע"א והספר יוקדש לעילוי נשמתו. הספר יוכנס בעז"ה בשבועות הקרובים ברוב שירה ותודה.

הרב דוד גבריאלי אמר היום: "כתלמידו של מרן זיע"א אני מרגיש זכות גדולה שנפלה בחלקי לקבל את ספר התורה הזה"

עמי מימון מנהל התוכן ברדיו אמר: "אם אפשר לסכם את השידור הזה במילים אז בוודאי שזה אחד מרגעי השיא שלי בכל ימי השידורים שלי. לראות אמונה פשוטה וצרופה של הרב יום טוב מאיה ואת החיבור של הרדיו למאזינים מחזק אותנו בעבודת הקב"ה".



















ספר תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד