ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024

ראשון לציון אישרה פתיחת מרכולים בשבת

השבת מחוללת: מועצת עיריית ראשון לציון אישרה הערב את התיקון לחוק העזר העירוני שמאפשר פתיחת מרכולים ובתי עסק בשבתות, לפני שחוק המרכולים שגובש על משרד הפנים יעבור בקריאה ראשונה ושלישית

ראשון לציון אישרה פתיחת מרכולים בשבת
pixabay



השבת מחוללת: מועצת עיריית ראשון לציון אישרה הערב (שני) את התיקון לחוק העזר העירוני שמאפשר פתיחת מרכולים ובתי עסק בשבתות, ולטענת העירייה, "מאחר ובראשון לציון פועלים בשבת מעט בתי עסק, השפעתו של החוק תהיה מועטה", המטרה: לקבוע עובדות בשטח לפני שחוק המרכולים שגובש על משרד הפנים יעבור בקריאה ראשונה ושלישית.

בתגובה אמר הערב ח"כ אורי מקלב כי "כל החקיקה הזו היא פגיעה באבני היסוד של העם היהודי, חוק המרכולים הממשלתי יכנס לתוקף עוד בטרם כניסת חוקי העזר העירוניים לתוקף, מעבר לכך יש בסמכות שר הפנים שלא לקבל את חוקי עזר אלו".

ראשון לציון לא לבד. אתמול נרשם הישג משמעותי לאחר שקואלציית שבת שוויון באמצעות עוה"ד אורי פז יחד עם שלושה חברי מועצה מטעם הבית היהודי בעיר גבעתיים – הצליחה להוציא צו מניעה כנגד עיריית גבעתיים ועצרה דיון שהיה עתיד להתקיים היום במועצת העיר במטרה לאשר גם כן חוק עזר המתיר מסחר בשבת בעיר.

כזכור, אתמול בבוקר נרשם עימות בין ח"כ יעקב ליצמן ליו"ר המחנה הציוני אבי גבאי, לאחר שהאחרון התקשר לראש עיריית גבעתיים לעודדו לפתוח מרכולים בשבת.

העימות נרשם לאחר שגבאי התייחס אמש לדיון שצפוי להתקיים היום בעיריית גבעתיים במטרה לאשר חוק עזר עירוני שיתיר לפתוח בתי עסקים בשבת בעיר, זאת בעקבות קידום חוק המרכולים שגובש על ידי משרד הפנים.

יו"ר המחנה הציוני צייץ בטוויטר: "שוחחתי הערב עם ראש עיריית גבעתיים רן קוניק. תומך בהחלטתו להעביר תיקון לחוק עזר עירוני שיאפשר להותיר את העסקים בעיר פתוחים בשבת".

לדבריו, "חלק מהחזון למדינה הטובה בעולם הוא לאפשר לכל רשות מקומית לקבוע את אורח חייה בהתאם לאופייה. כך ראוי בחברה מודרנית וגם הפעם - מכבדים את הדת, אבל לא כפייה דתית".
ראשון לציון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד