כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

ראש העיר זועם; דרעי: "מנהלים מערכת בחירות על חשבון השבת"

לאחר סיכול הדיון אתמול, ראש העיר תוקף את דרעי: "מחר השר עוד יחליט אם לצבוע רחוב בכחול-לבן" • דרעי בתגובה: "תפסיקו לנהל קמפיין. הכל כותרות. בסוף הכל מגיע לשולחני. א"א לעשות קניות ביום שישי?" • סמוטריץ': "מריחים בחירות"

מרכול בתל אביב. צילום: מנדי הכטמן, פלאש 90
מרכול בתל אביב. צילום: מנדי הכטמן, פלאש 90



סערת חוק המרכולים: ראש עיריית גבעתיים זועם ואומר "אלה משחקים משפטיים, נפנה לביטול הצו הזה". ראש העיר רן קוניק אמר את הדברים הבוקר (שלישי) בראיון לניב רסקין ב'חדשות הבוקר' ב'ערוץ 12'.

ראש העיר אף תקף בראיון את שר הפנים אריה דרעי בעניין חוק המרכולים וטען, כי "השר מנסה לגנוב את הסמכויות של ראשי הערים. לא היינו פועלים בנושא אם השר לא היה מכניס אותנו לפינה. התושבים לא יתחילו לשמור שבת כי סגרו להם את המרכולים. אנחנו מוכנים לצמצם את מספר המרכולים שפתוחים, לא הכל עניין של דת. יש גם עסקים שמפריעים לחילונים בשבת, אבל הסמכות צריכה להישאר אצלנו. מחר השר עוד יחליט אם לצבוע רחוב בכחול-לבן". כך קוניק.

לעומתו, חבר הכנסת בצלאל יואל סמוטריץ' מ'הבית היהודי', תקף את ראשי הערים, על המחטף שהם מנסים לעשות בטרם יעבור החוק סופית, וטען כי התנגדותם מונעת מסיבה פוליטית; "ראשי הרשויות מריחים בחירות, הם רומסים את השבת כדי לגרוף קולות. שבת היא גם ערך סוציאלי, פתיחת עסקים ביום המנוחה היא עבדות".

ר"ע גבעתיים השיב לו ואמר כי "הבית היהודי מרוויח ממלחמות השבת. הדבר האחרון שאני רוצה בעיר שלי הוא מלחמת דת, חברי הכנסת הם שמייצרים בעיות ומפנים את האש לכיוון הרשויות. הציבור הדתי מקבל את המציאות הקיימת ולא רוצה מלחמות".

יו"ר ש"ס השר דרעי התייחס הבוקר לנושא, בראיון לרזי ברקאי ורינה מצליח ב'גל"צ' ואמר: "כל חוקי העזר שאתם רואים בכותרות על הרשויות, אין בזה שום תועלת. הכל לצורך כותרות. כל חוק כזה יש לו תהליך של לפחות 60 יום. הכל מגיע בסוף לשולחני".

דרעי הוסיף ואמר: "חוק המרכולים יגיע בשבוע הבא לקריאה שנייה ושלישית. אני אומר לאותם ראשי הערים האלו: גם אם אתם מנהלים מערכת בחירות על חשבון השבת, תפסיקו לנהל קמפיין. אתם יודעים טוב מאוד מי מחליט לגבי זה. אותם ראשי ערים יודעים שלא יהיה הבדל כלום בין היום לבין עוד שבועיים. אף אחד לא רוצה לעבוד בשבת כמו יום רגיל. זה ימשיך מחר ממרכולים לחנויות נעליים ועסקים נוספים. א״א לעשות קניות ביום שישי?״.

כזכור, אתמול (שני) פורסם ב'בחדרי חרדים', כי קואלציית שבת שוויון באמצעות עוה"ד אורי פז יחד עם שלושה חברי מועצה מטעם הבית היהודי בעיר גבעתיים - רשמו הישג למען השבת, כאשר השיגו צו מניעה כנגד עיריית גבעתיים ועצרה דיון שהיה אמור להתקיים אתמול במועצת העיר במטרה לאשר חוק עזר המתיר מסחר בשבת בעיר.

רועי לחמנוביץ מנכ"ל קואלציית שבת שוויון אמר בתגובה כי "מצער שקואלציית שבת שוויון יחד עם נציגי הבית היהודי בעיר גבעתיים - פעלנו במקום ממשלת ישראל".

לדבריו, "אני מברך על ההחלטה לבלום דיון שכולו יח"צ בשנת בחירות מוניציפלית על גבי עובדים ועסקים קטנים. נמשיך להלחם את מלחמת העובדים ומלחמת השבת כיום מנוחה של ישראל".

כזכור, אתמול גם נרשם עימות בין ח"כ יעקב ליצמן ליו"ר המחנה הציוני אבי גבאי, לאחר שהאחרון התקשר לראש עיריית גבעתיים לעודדו לפתוח מרכולים בשבת.

העימות נרשם לאחר שגבאי התייחס ביום ראשון לדיון שצפוי היה להתקיים אתמול בעיריית גבעתיים, במטרה לאשר חוק עזר עירוני שיתיר לפתוח בתי עסקים בשבת בעיר, זאת בעקבות קידום חוק המרכולים שגובש על ידי משרד הפנים.

יו"ר המחנה הציוני צייץ בטוויטר: "שוחחתי הערב עם ראש עיריית גבעתיים רן קוניק. תומך בהחלטתו להעביר תיקון לחוק עזר עירוני שיאפשר להותיר את העסקים בעיר פתוחים בשבת".

לדבריו, "חלק מהחזון למדינה הטובה בעולם הוא לאפשר לכל רשות מקומית לקבוע את אורח חייה בהתאם לאופיה. כך ראוי בחברה מודרנית וגם הפעם - מכבדים את הדת, אבל לא כפייה דתית".
חוק המרכולים עיריית גבעתיים רן קוניק בצלאל סמוטריץ אריה דרעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד