י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

צפו • מעל בימת הכנסת: השאלה של 'בחדרי' לאופוזיציה

הכנסת עושה בשעה זו פיליבסטר ל'חוק ההמלצות' שצפוי להימשך שעות ארוכות, לפני זמן קצר ירד מדוכן הנואמים, ח"כ יואל חסון שנאם במשך 3 שעות, כתב 'בחדרי' הפנה אליו שאלה, אותה הקריא תוך כדי הנאום והשיב לה • צפו

חסון על הדוכן. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
חסון על הדוכן. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



במסגרת הדיונים המרתוניים על חוק ההמלצות במליאת הכנסת, עלה יו"ר סיעת 'המחנה הציוני' ח"כ יואל חסון לנאום בן שלוש שעות. הוא ביקש מאזרחי ישראל לשלוח אליו שאלות בוואצאפ – אותן הוא יקריא מעל בימת הכנסת. בשם גולשי 'בחדרי חרדים', גם אנחנו שלחנו אליו שאלה. צפו בתיעוד הווידאו.



וזו השאלה: "יש מצב שחוק ההמלצות הוא חוק גרוע, אולי. אבל איך אתה מסביר לאזרחי ישראל, שאתם – האופוזיציה עושים נזק כלכלי גדול למדינת ישראל, הרי אתם מפעילים את הכנסת עכשיו בלילות – מה שעולה לקופת המדינה מאות אלפי שקלים נוספים. אולי תעבירו את הכסף לנכים?".

חסון השיב בארוכה והסביר כי "דמוקרטיה עולה כסף, היא הבסיס של הקיום שלנו ואם האופוזיציה לא תוכל להשתמש בכלים הדמוקרטים שלה – באמת אפשר לסגור את האור. אני מרגיש שלם לחלוטין עם כל דקה שאני עומד כאן ועל כל שניה של מי מחבריי שיעמוד כאן וילחם נגד חוק ההמלצות. אין מאבק צודק מזה".

אייכלר הסכים עם עמדתו של חסון ואמר: "היו ימים שאנחנו היינו באופוזיציה והיינו זקוקים לימים האלה, אנחנו לא נשכח את הרעיון ההזוי הזה, של ביטול מע"מ אפס לדירות, של יאיר לפיד כשר האוצר, שהיה יכול להביא חורבן גם לדיור וגם להכל. מנענו את זה רק על ידי פיליבסטר בוועדת הכספים. ככה שזה כלי פוליטי לגיטימי וזה מחיר הדמוקרטיה, אתה צודק בכל מילה שאתה אומר".
בחדרי חרדים יואל חסון ישראל אייכלר פיליבסטר חוק ההמלצות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד