ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

כך מנסה ליצמן למנוע מלפיד להתמודד לראשות ממשלה

זה נשמע משעשע והסיכויים אפסיים, אבל הצעת החוק של ליצמן מודפסת שחור על גבי לבן - ח"כ ליצמן מציע לקבוע כי מועמד לראשות ממשלה יחויב להיות בעל תואר אקדמי ומי ששירת שירות סדיר בצה"ל

לפיד/ליצמן. צילום: פלאש 90
לפיד/ליצמן. צילום: פלאש 90



מסתבר שלח"כ הגוראי יעקב ליצמן יש גם חוש הומור. בימים אלו ליצמן מקדם הצעת חוק, שנועדה להכשיל את אויבו המר ח"כ יאיר לפיד מלהתמודד בהמשך על ראשות הממשלה. הצעת החוק מבקשת לקבוע כי מי שאין לו תואר אקדמי, או שלא שירת שירות סדיר בצה"ל – לא יוכל לשמש כראש ממשלה בישראל.

אם הכנסת תעביר בקריאה שלישית את הצעת החוק הפרטית של ליצמן, הרי שמכיוון שללפיד אין תואר אקדמי – הוא יאלץ לוותר על המירוץ לראשות הממשלה. קלושים הסיכויים שהצעת החוק הנוכחית תקודם, אולם מבחינת ליצמן יש כאן אמירה נגד לפיד.

ההצעה מבקשת להוסיף בחוק יסוד הממשלה, אחרי סעיף 5 יבוא "לא יתמנה לראש הממשלה מי שאינו בעל תואר אקדמי ולא שירת שירות סדיר כהגדרתו בחוק שירות ביטחון".

בדברי ההסבר להצעת החוק של ליצמן נכתב כי "ראש הממשלה בתפקידו מקבל החלטות גורליות בנושאים שונים, בעלי אחריות רבה והשלכות משמעותיות. כל ראש ממשלה נדרש במהלך כהונתו לנושאים ביטחוניים מובהקים, ובהם פעולות צבאיות, ולעיתים על יציאה למלחמה. מן הנדרש שמי שאמון על החלטות שכאלו, יהיה בעל הבנה בתחום והתמצאות במבנה הארגוני של צבא הגנה לישראל".

"כמו"כ", נכתב כי "במדינת ישראל מתחוללות רפורמות רבות שבכולם שייכות כלכלית והשלכות רוחב, ועל כן מן הראוי שמי שמהווה ראש ההיררכיה יגלה הבנה גם בנושאים אלו ועל כן עליו לסיים תואר אקדמי שיעניק בדידיו כלים מקצועיים".

הצעת החוק



יאיר לפיד יעקב ליצמן הצעת חוק ראש ממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד