י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

האם מותר להסתכל על הבית הפרטי של הרבי

שו"ת מרתק העוסק בשאלות ולבטים של חסידי ויז'ניץ מול רבם, מתפרסם בחוברת שיצאה בימים האחרונים וקטעים נבחרים ממנה הגיעו ל'בחדרי חרדים'

הרבי מויז'ניץ בבדיקת חמץ בחלון ביתו. צילום ארכיון: יהושע פרוכטר
הרבי מויז'ניץ בבדיקת חמץ בחלון ביתו. צילום ארכיון: יהושע פרוכטר



שו"ת מרתק בענייני חסידות, יצא לאור על ידי בחורי הישיבה לצעירים של חסידות ויז'ניץ ברחוב שלמה המלך בבני ברק.

במסגרת השאלות ותשובות המתפרסמות בחוברת, נרשמו שאלות למשל על הטעם שלא אוכלים כשלומדים את דבריו של האדמו"ר, על ההכנה לתפילה, מדוע לא אומרים תחנון ביום שהרבי חוזר מחו"ל, ועוד שאלות מרתקות.

'בחדרי חרדים' ליקט מספר שאלות ותשובות מהחוברת המרתקת.

מי שנמצא בשמחה משפחתית, שהרבי משתתף בה ואם יעמוד ליד הרבי אולי יזכה שישתמש בו ואף יחזיק בו בעת כניסתו או יציאתו מהשמחה, האם יעשה כן ויעמוד סמוך לרבי הקדוש או שיעמוד עם כל הציבור וישאיר לגבאים לעשות את עבודתם?

תשובה: בכל חסיד יש חלק אהבה וחלק של יראה בויז'ניץ עבדו יותר על חלק האהבה, אבל גם צריכים את חלק היראה, אז בחור במצב כזה קשה שיהיה לו יראה בשעה שמשמש את הרבי הקדוש, ובחלק האהבה יותר מכובד שאברך מבוגר ישמש את הרבי ולא בחור צעיר ומבחינת הנוחות עדיף שהגבאים.

שאלה נוספת שנשאלה האם מותר לעמוד ליד הבית הפרטי של האדמו"ר ברחוב אמרי ברוך כדי לשמוע או לראות דבר מה?

תשובה: במעמד רשמי כמו בדיקת חמץ בוודאי שמותר כי הרבי נמצא בבית לא בשביל שלא יבואו אלא בגלל שהוא בודק חמץ אבל אם הרבי שוהה בפרטיות אין לעמוד שם רק אם קיבלו רשות מפורשת מהמשמשים בקודש כגון אם הרבי סופר ספירת העומר או שמגיע לביתו לאחר טיש וכדו'.

שאלה נוספת לגבי בחור שרח"ל איחר למנחה בשבת עם הרבי שצפוי להיכנס כבר לסעודה שלישית האם יחפש מנין ואז יאחר לסעודה שלישית, התשובה שח"ו לארגן מנין מתי שהרבי צפוי להכנס לסעודה שלישית.























מרכז חסידי ויזניץ שאלות ותשובות הרבי הקדוש בחורי ישיבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד