כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

שינוי השם: 'שערי יושר' הפכה ל'אילת השחר'

עם תום ימי השבעה, שונה שמה של ישיבת 'שערי יושר' הממוקמת בשכונת הר נוף בירושלים, ועומדת בראשות הגאון רבי משה גולדשטיין - לישיבת 'אילת השחר' • "לאחר שנים רבות בהן זכינו לספוג ולקבל דרכי לימוד ודרכי חינוך ממרן ראש הישיבה זצוק"ל ולהיות כפופים להנחיותיו ולהוראותיו, אנו רואים חובה גדולה לעצמנו להקים ישיבה על קברו" אמר הגר"מ גולדשטיין בעצרת המספד

אילת השחר - החזית החדשה של ישיבת 'שערי יושר'
אילת השחר - החזית החדשה של ישיבת 'שערי יושר'



עם תום ימי השבעה, שונה שמה של ישיבת 'שערי יושר' הממוקמת בשכונת הר נוף בירושלים, ועומדת בראשות הגאון רבי משה גולדשטיין - לישיבת 'אילת השחר'.

ההכרזה על השם התקיימה במהלך עצרת מספד בהיכל הישיבה החדשה, בה נישאו דברים ע"י ראש הישיבה אשר הביא מדרכו התורנית והחינוכית של מרן הגראי"ל זצ"ל, אודות ארחות חייו של בן ישיבה ובן תורה בדורנו.

"לאחר שנים רבות בהן זכינו לספוג ולקבל דרכי לימוד ודרכי חינוך ממרן ראש הישיבה זצוק"ל ולהיות כפופים להנחיותיו ולהוראותיו", אמר הגר"מ גולדשטיין בהספדו, "אנו רואים חובה גדולה לעצמנו להקים ישיבה על קברו ולייסד מקום תורה לבני עליה החפצים להתעלות בדרכי התורה והעבודה, ומה נפלא יותר מאשר לקרוא למקום הקדוש הזה כשם ספרי תורתו של רבנו זצוק"ל"

"אנו מבקשים" אמר הרב גולדשטיין ממרן זצוק"ל, שיהיה מליץ יושר על המקום הזה שיזכו כלל התלמידים היקרים לדעת את דרך הישר בתורה ולהתעלות בעבודת ד' בבין אדם למקום ובין אדם לחברו"

הבוקר הוסרו האותיות מחזית בניין הישיבה עם השם 'שערי יושר' ובמקום נכתבו אותיות 'ישיבת אילת השחר'.

הישיבה שהייתה החלוצה בתחום הטיפול בנוער נושר, נפתחה לפני שלושים וחמש שנה. ראש הישיבה הרב גולדשטיין זיהה את השוליים המתרחבים בשולי הציבור החרדי, והקים את הישיבה שהעניקה מענה שהיה בלתי קונבנציונאלי באותם ימים.

הישיבה בראשותו של הגר"מ גולדשטיין זכתה לגיבוי של גדולי ישראל, והפכה מהר מאד לסיפור הצלחה של ממש. בשנת תשע"א, שינתה הישיבה את יעודה, והפכה לכמעט-ישיבה-מן-המנין.

הנהלת הישיבה החליטה אז על שינוי מגמה. אם עד היום היו מטפלים בנוער שנאסף מהרחוב באמצעים מקוריים, הרי שבתקופה האחרונה המגמה הנבנית היא, ישיבה לבחורי ישיבות מן המניין המתקשים במסגרות הלימודיות הרגילות.

כעת השינוי הרבה יותר רחב ומדובר בישיבה לבני עליה מובחרים תחת השם 'אילת השחר'.
ישיבת שערי יושר אילת השחר הרב משה גולדשטיין הרב שטיינמן ישיבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד