י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

ככה יעשה לאיש ש"מסתיר קלפים" מבית המשפט

בני זוג חרדים מבני ברק שהחליטו לסיים את הנישואים הגיעו לבית המשפט לטובת תצהיר רכוש וחלוקתו. במשפט התברר כי הבעל העלים נכסים, ובתצהיר שהגיש לא ציין את קיומה של דירה על שמו בית המשפט החמיר עם הבעל והוא נאלץ להעביר לאשה סכום גדול יותר

צילום אילוסטרציה. צילום: נתי שוחט, פלאש 90 (למצולם אין קשר לכתבה)
צילום אילוסטרציה. צילום: נתי שוחט, פלאש 90 (למצולם אין קשר לכתבה)



בית המשפט חייב בעל לשלם לאשתו 200,000 ש"ח מעבר למחצית הדירה המשותפת, לאחר שהשתכנע כי העלים כספים מאשתו ולא פירט על כך בתצהיר לבית המשפט.

בני זוג חרדים מבני ברק שהחליטו לסיים את הנישואים הגיעו לבית המשפט לטובת תצהיר רכוש וחלוקתו. בית המשפט ביקש מהם להגיש תצהיר ובו לפרט את כלל הרכוש של כל אחד מהם.

במשפט התברר כי הבעל העלים נכסים, ובתצהיר שהגיש לא ציין את קיומה של דירה על שמו בגבעת זאב. בחקירתו, נשאל מדוע לא חשף דירה זו. תשובתו היתה, שהדירה נקנתה מכספים של אמו.

בית המשפט לא קיבל את עמדתו, קבע שלא נהג כשורה שלא פירט את הדירה בתצהיר וניסה להעלים אותה, ולכן כעת - לא יכול לתת תירוצים שהדירה שייכת לאמו. בעקבות כך קבע בית המשפט כפי שביקשו ממשרד עו"ד דיבון ושות' כי האשה, זכאית למחצית משווי הדירה.

וזו לא היתה ההסתרה היחידה שנעשה: שני בני הזוג טענו כי במהלך חייהם המשותפים - בן הזוג השני חי על חשבונם וכי העלימו כספים אחד מהשניה. האישה טענה כי הגבר העלים ממנה הכנסות, חי על חשבון הכספים שהיא הכניסה ויצר אווירה לא נעימה בבית ואף נהג באלימות מילולית כלפי הילדים עד כדי שנאלצה לעזוב עימם את הבית כדי להשתחרר מהאווירה הזו. מאידך, הגבר טען כי האישה מרויחה יותר ממנו ומסתירה ממנו כספים שהיא מקבלת בעבודה בצורת בונוסים.

בנוגע לעניין זה, קיבל בית המשפט את טענות עורכי הדין ממשרד דיבון ושות' וקיבל את גרסת האישה, דחה את טענות הגבר בדבר העלמות כספים, והחליט החלטה תקדימית; כיוון שבית המשפט השתכנע שהבעל העלים כספים מהאשה אבל אינו יודע בדיוק את הסכום - האשה תקבל עוד 10% משווי הדירה המשותפת שלהם שכבר נמכרה.

הדירה נמכרה ב-2 מיליון ש"ח, כך שלמעשה בית המשפט נתן לאשה 200,000 ש"ח נוספים, בגלל התרשמותו שהבעל העלים כספים מהאשה. בנוסף, בית המשפט חייב את הבעל בהוצאות משפט גבוהות במיוחד של 70,000 ש"ח.

המסקנה: מי שלא מגלה את כל הקלפים לבית המשפט, מקבל את שכרו במינוס..
בית המשפט תצהיר רכוש העלמת נכסים דירה משותפת הוצאות משפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד