י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

לא רוצים לטפל בהם? תקבלו אותם מסוממים // יענקי פרבר

לא יודע מי אשם במצב הזה. לא יודע מי אחראי לטפל בזה. לדעתי זו לא חכמה גדולה לנפנף בתחילת אלול בכותרות בומבסטיות "37890 בחורי ישיבה מתחילים שיעור א' בישיבה גדולה". אף פעם לא ראיתי שעיתון חרדי דיווח על המציאות האחרת, הכואבת. מעולם לא נתקלתי בכותרת כמו, "עוד 453 בחורים נשרו השנה לרחוב, רובם מסוממים"

צילום אילוסטרציה: ארכיון בחדרי חרדים
צילום אילוסטרציה: ארכיון בחדרי חרדים



מזה זמן רב אני מתלבט האם להמשיך ולהציף את נושא עישון הסמים בחברה החרדית. זה כבר לא סוד שצעירים חרדים מעשנים סמים, ובכמויות, והתחושה שלי היא שהגיעו מים עד נפש, זה הפך לבלתי נסבל. זו מכה שלא כתובה בתורה.

במסגרת עבודה נוספת שלי במחסן בגדים, יוצא לי להעסיק צעירים מבתים חרדיים, מבני ברק, כולם ממשפחות חרדיות קלאסיות, משפחות מיינסטרים. הצעירים הללו משתמשים בסמים כל הזמן. הם באים לעבוד, ואחרי כמה שעות עבודה הם מתפרקים פיזית ולא מסוגלים לעבוד. הם מכורים, ובכל הפסקה קטנה הם מעשנים, והמון.

מאחר והם לא מסוגלים לשרוד בעבודה יותר מכמה שבועות, אני נאלץ לחפש עובדים אחרים, ואת זה אני עושה בשיטת חבר מביא חבר. הבעיה שהחברים שהם מביאים מסוממים לא פחות, התחלופה שלהם גבוהה. מדי פעם אני מאבד עשתונות עם העובדים האלה, הם כותבים מספרים לא נכונים על הקרטונים, ואני יכול שבוע לחפש מספר מסוים ולא למצוא.

אני בכוונה מעסיק חרדים שמסתובבים ברחובות מכמה סיבות: 1. עניי עירך קודמים. 2. חייבים להשאיר אותם עסוקים כדי שלא יגררו איתם בחורים חדשים לעשן איתם סמים. 3. אני פשוט מרחם עליהם.

הבחורים מבתים חרדים המכורים לסמים הוא גבוה ממה שאתם חושבים. אני עצמי עברתי בשנתיים האחרונות עם עשרות בחורים כאלה. הם מסכמים איתי שהם באים לעבוד בבוקר, אבל הם לא מצליחים להתעורר, כי בשעה 2 לפנות בוקר אחד מהם שואל בפייסבוק "מי בגינה". הם מתקבצים ומעשנים ונרדמים אחר כך עד הצהרים.

מתי הם מתקשרים אלי שהם צריכים עבודה? כשהם חייבים כסף לקנות סמים. הם באים, עובדים שבוע ונעלמים עד לפעם הבאה, ותמיד הם מגיעים עם חברים חרדים חדשים שנפלו גם לסמים.

לא יודע מי אשם במצב הזה. לא יודע מי אחראי לטפל בזה. לדעתי זו לא חכמה גדולה לנפנף בתחילת אלול בכותרות בומבסטיות "37890 בחורי ישיבה מתחילים שיעור א' בישיבה גדולה". אף פעם לא ראיתי שעיתון חרדי דיווח על המציאות האחרת, הכואבת. מעולם לא נתקלתי בכותרת כמו, "עוד 453 בחורים נשרו השנה לרחוב, רובם מסוממים".

על מי רוצים לעשות רושם? מי בחברה שלנו לוקח אחריות על חרדים נושרים שעוברים על העבירות הכי חמורות כשרובם מסוממים? איפה האחריות האישית שלנו כחרדים לדאוג לילדים שלנו?

אני אומר שוב: הבחורים שנושרים גוררים איתם חדשים. הבחורים האלה גרים בפייסבוק, שם בדרך כלל הם מוציאים את הכעס והתסכול שלהם על המקום ממנו הם באים. תיכנסו קצת לפייסבוק, תגלו שם עולם שלא הכרתם, עולם שבועט בכל הכוח בכל הקדוש והיקר לנו.

הפוסט הזה נכתב מתוך כאב גדול. אין לי שום רצון להוציא את דיבת החרדים רעה, אבל מאחר ואף עיתון חרדי לא יעלה את הנושא, אז לא נותר לי אלא להוציא את זה כאן. במקום בו האנשים לא חוששים להסתכל למציאות בעיניים.
סמים חרדים נוער נושר בחורי ישיבות התמכרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד