ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

צפו: כתובות נאצה רוססו ב-3 מוסדות יהודיים

שלושה מוסדות יהודיים באודסה, אוקראינה - רוססו בכתובות נאצה • ראשי האיחוד האירופי לקהילה היהודית: "אנחנו בהלם מהמעשים האנטישמיים שבוצעו בעיר אודסה" • צפו

כתובות הנאצה באודסה
כתובות הנאצה באודסה



אלמונים ריססו כתובות נאצה אנטישמיות על שלושה מוסדות יהודיים בעיר אודסה שבדרום אוקראינה.

כתובות הגרפיטי, כוללות מילים בגנות השואה - על שער מוזיאון השואה של אודסה. בנוסף, גם בית כנסת בעיר רוסס ונכתב עליו: "יהודים החוצה, אוקראינה לאוקראינים".

בנוסף, סמלים אנטישמיים צויירו בשער הסמוך למרכז הקהילתי היהודי, הדבר מטריד את היהודים שגרים שם מאוד, והם מפחדים כי מקרים אלו יהפכו לתופעה.


באופן די מפתיע, ראשי האיחוד האירופי שלחו מכתב להרב אברהם וולף, הרב של אודסה, שם גינו את המקרים וכתבו "אנחנו בהלם מהמעשים האנטישמיים שבוצעו בעיר אודסה, בניסיון לחלל את בניין בית הכנסת 'ברודסקי' הנמצא בחסות קהילת חב"ד המקומית, גם במוזיאון השואה ובמרכז התרבות היהודי בעיר. אנו, חברי הפרלמנט האירופי, מגנים בחריפות את המעשים המרושעים האלה".

"אנו בטוחים כי רשויות אכיפת החוק יחקרו ביסודיות את התקריות החמורות ויביאו לתפיסתם של המחוללים, אנו קוראים לנשיא אוקראינה פטרו ולראש הממשלה של אוקראינה ולדימיר גרוסמן לגנות בחריפות את המעשים האנטישמיים האלה, ולהורות באופן אישי לכוחות הביטחון לעשות את כל הדרוש כדי לחסל את התופעה הזאת לפני שהיא תתרחב. כבוד הרב וולף, איחולינו לך ולקהילתך,
והיה סמוך ובטוח על התמיכה הבלתי מעורערת שלנו".
אודסה כתובות נאצה אנטישמית אוקראינה בית כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד