י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

אברהם פריד שר לזכר האברך: 'מהר' • שיר וטור

האברך ר' מנדל בריקמן הלך לעולמו לאחר מחלה קשה • גם ברגעים הקשים לא פסק מלחשוב על הזולת ולזכות יהודים אחרים • את השיר 'מהר' הוא הלחין בשלהי ימיו, וכעת זוכה השיר לביצוע של מי שביקר אותו אין ספור פעמים - הזמר אברהם פריד, שאף משתף אתכם בתחושותיו בטור אישי • מעורר השראה

אברהם פריד שר לזכר האברך: 'מהר' • שיר וטור



חברים יקרים. אני רוצה לספר לכם על חבר שלי. שמו מנדל בריקמן, בעל מסור ואב לשישה. במשך שנים נאבק מנדל על כל נשימה ונשימה. הוא אושפז פעמים רבות; אבל בעוד שחלק מהחולים התמקדו בקשיים שלהם, התמקד מנדל בחבריו המטופלים. הוא חסיד חב"ד מסור, הוא הרגיש כי נוכחותו בבית החולים היא שליחות שלו - להגיע אל היהודי האחר, כפי שהוא עשה בכל הזדמנות אפשרית.

באחד הביקורים הרבים שלי אצל מנדל, ראיתי כמה בריאותו התדרדרה, ואני פלטתי את ה"אוי", באופן לא רצוני. מנדל הביט בי בחיוך גדול ואמר" "אין כאן שום דבר". מנדל היה חובב מוזיקה יהודית וחזנות. באחד מביקורי לפני פטירתו, הוא שיתף אותי שהוא כתב שיר של תקווה, על המילים מהתפילה: "מהר והבא עלינו". יצירה יפה זו משקפת את רוחו הבלתי מתפשרת של מנדל, את הקשר העמוק שלו לכוחו של ניגון, ואת בקשתו האדירה למילים: " ותוליכנו מהרה קוממיות לארצנו".

תודה למשפחת בריקמן שנתנו לי את הזכות לשיר את "מהר", לאחיין שלי חיים מרכוס שהפיק את השיר ולאברומי ברקו על עיבוד יפה. משפחת בריקמן, יחד עם חברת "מוסטלי מיוזיק", מעניקים את השיר ללא תמורה. אתם מוזמנים להוריד, להקשיב ולקבל השראה על ידי אדם שעשה קידוש השם אדיר, עד יומו האחרון, עם הנשימה האחרונה שלו. זהו "מהר" של מנדל בריקמן.

עם תפילה למשיח עכשיו!
אברהם פריד

מהר אברהם פריד מנדל בריקמן מחלה אברך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד