כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

מוטי בן משה בדרך להפוך לחרדי העשיר בישראל - במקום לב לבייב

אחרי ריבוע כחול ודור אלון - שתי חברות הענק שאיש העסקים המפתיע מוטי בן משה, המקורב לברסלב ושוהה באומן בכל ראש השנה, רכש בתוך שנה וחצי - גם אפריקה ישראל ואפילו חלק מטבע בדרך לעבור לבעלותו. במקביל, הנגיד לב לבייב המקורב לחב"ד, הפסיד הון עתק

בן משה / לבייב. צילום: פלאש 90
בן משה / לבייב. צילום: פלאש 90



שלשום התברר סופית כי מוטי בן משה הוא המתמודד שצפוי לזכות בשליטה באפריקה ישראל - שנקלעה למשבר עקב חובות של 3 מיליארד שקל למחזיקי האג"ח שלה. בהצבעות האינדקטיביות, הסכימו בעלי האג"ח להעביר את השליטה בחברה מלב לבייב לבן משה. בעלי האג"ח יקבלו תמורה כוללת של 2.38 מיליארד שקל, ובן משה ישלם בסך הכל כ–2 מיליארד שקל. כעת תידרש נציגות בעלי האג"ח להגיע להסכמות מול בן משה על ההסדר המלא ולהגיש אותו לבית המשפט, במטרה שהשופט איתן אורנשטיין, נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, יורה על כינוס אסיפות נושים. הנושים יידרשו לאשר את ההסדר ברוב של 75%.



בן משה מעוניין לרכוש את השליטה באפריקה באמצעות שלוש חברות שונות. אלון רבוע כחול תרכוש 56% ממניות אפריקה נכסים בתמורה ל-1.27 מיליארד שקל במזומן ושתי סדרות אופציות בשווי 127 מיליון שקל. אפריקה נכסים פעילה בשמונה מדינות באירופה ובישראל. לחברה נכסים בשווי 7.7 מיליארד שקל, ובהם משרדים ומגורים בצ'כיה, קניוני משרדים ומגורים ברומניה, סרביה, בולגריה ופולין, ובנייני מגורים בלטביה והונגריה. בישראל מחזיקה החברה בפארק המדע בנס ציונה, בבניין המשרדים קונקורד בבני ברק, בבניין המשרדים אוויה שביהוד ובפרויקט הדיור להשכרה גליל ים שליד הרצליה. כמו כן, לחברה יש פרויקט משרדים בהקמה בפארק ויצמן ופרויקט משרדים ומסחר בהקמה בשרונה תל אביב.

בחלק השני של הרכישה, דור אלון אמורה לשלם 165 מיליון שקל במזומן כדי לקבל את חלקה של אפריקה בחברת המפעיל, המחזיקה בכביש 6. כדי שרכישה זו תוכל להתבצע, שיכון ובינוי תידרש לוותר על זכות הראשונים שלה לרכוש זכויות בפרויקט.

את יתרת הנכסים, ובהם אפריקה מגורים - המחזיקה בחברת הקבלן דניה סיבוס ובקרקעות בישראל - ואפריקה תעשיות, אמורה לרכוש אקסטרה, החברה הפרטית שדרכה בן משה מבצע את מרבית הרכישות שלו בישראל. זו הציעה שתי חלופות: לשלם 450 מיליון שקל במזומן באופן מידי; או לשלם 125 מיליון שקל במזומן, ולהנפיק סדרת אג"ח בסך של 325 מיליון שקל שתישא ריבית של 5.5%.

שתי החלופות מאפשרות למחזיקים ליהנות מרווח עתידי (אפסייד) בגין דניה סיבוס, מהזרמת 250 מיליון שקל לקופת אפריקה ומהזכויות בקרקע שברוסיה ששייכת לאפריקה ישראל ששוויה כ–25 מיליון שקל. וסדרת אג"ח בהיקף של 40 מיליון שקל שלא תישא ריבית.

בניגוד להשקעות הקודמות שלו, את מרבית הסכום לרכישת אפריקה יממן בן משה באמצעות כיסם העמוק של המוסדיים, שמהם הוא מתכנן לגייס כ–700 מיליון שקל, ומהמזומנים והנכסים הצבורים בחברות הציבוריות תחת שליטתו.
אפריקה ישראל הריבוע הכחול מוטי בן משה לב לבייב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד