י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

השופט שעבד עם הרפורמים ידון בעתירה נגד ההפרדה באקדמיה

האם גזירת כליה מרחפת על לימודי האקדמיה הנפרדים? בג"ץ דן בשעה זו בשתי עתירות נגד מוסדות אקדמיה בהם לומדים חרדים בהפרדה בין נשים לגברים • ל'בחדרי חרדים' נודע כי השופט שיעמוד בראש ההרכב - עבד בעבר בשירות הרפורמים

השופט שעבד עם הרפורמים ידון בעתירה נגד ההפרדה באקדמיה



האם גזירת כליה מרחפת על לימודי האקדמיה הנפרדים? בג"ץ דן בשעה זו (רביעי) בשתי עתירות - עתירה של פרופסורים חילוניים שעניינה לאסור לימודים אקדמאיים בהפרדה מגדרית, ולבטל את הקמפוסים הנפרדים. ועתירה נוספת של פורום 'קוהלת' שעניינה לבטל את החלטת המל"ג האוסרת על לימודים לתארים מתקדמים - מלבד תואר ראשון - בהפרדה. כך נודע ל'בחדרי חרדים.

לעתירות אלו צורפו כמשיבים כל מוסדות ההשכלה הגבוהה המקיימים לימודים בנפרד, והם; הטכניון, האוניברסיטה העברית, אוניברסיטת בר אילן, מכללת בית ברל, הקריה האקדמית אונו, המיוצגת ע"י בוגר הקריה והמנהל האקדמי של הקמפוסים החרדיים הד"ר חיים זיכרמן; המכללה למינהל, מכללת מבח"ר המיוצגת ע"י העו"ד דוד שוב. כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

קבוצת סטודנטים חרדיים בראשות המתמחה וטו"ר הרב צבי זקס ביקשה להצטרף לעתירה כידידי בית המשפט, כמייצג בחרו הם את עו"ד הרב משה ליפל. לאחרונה צורפו לעתירה גם סטודנטיות חרדיות שייוצגו ע"י עו"ד דבורה מילר יחד עם עו"ד ליפל. עוד הגישו בקשה להצטרף כידידי בית המשפט האגודה לזכויות האזרח והתנועה ליהדות מתקדמת.

עו"ד משה ליפל העיר כי המשנה לנשיאה, השופט חנן מלצר אשר נקבע כיו"ר ההרכב הדן בעתירה, שימש - על פי ויקיפדיה - כיועץ המשפטי של הארגון הרפורמי 'התנועה ליהדות מתקדמת'. "ניתן להצטרף כידידי בית המשפט אך לא כידידי השופט", כתב עו"ד ליפל לעותרים ולמשיבים.



לפני כארבעה חודשים דן השופט מלצר בעתירת הרפורמים והקונסרבטיבים נגד מתווה הכותל, הדורשים לשנות את הסטטוס קוו בכותל המערבי ולאפשר רחבה שוויונית ללא מחיצה וללא סמכות אורטודוקסית.

בדיון, שהתנהל בהרכב שלושה שופטים, הנשיא מרים נאור, יורם דנציגר וחנן מלצר - ביקרו השופטים את החלטת הממשלה להקפיא את מתווה הכותל והנשיאה אף התבטאה ואמרה כי "קל יותר להפשיר 'הקפאה' מאשר לבטלה לחלוטין", כמו"כ היא שאלה את נציג המדינה האם היא תסכים לחזור בה מההקפאה.

"בעיצומם של ההליכים המשפטיים עשיתם למתווה "הקפאה", תקפה נאור את נציג המדינה, "אני לא מבינה מה המשמעות של זה", עוד אמרה כי "כוחותינו לא מספיקים כדי ליצור מתווה כותל חדש. ניהול הכותל לא ייעשה בהכרעה שיפוטית".

מארגון 'בצדק' שעתר נגד חוקיות הכותל הרפורמי נמסר בתגובה על ההרכב שדן בעניין מתווה הכותל, כי "שניים מתוך שלושת שופטי העליון שדנו בעתירה עבדו בעבר עם התנועה הרפורמית אולם הנשיאה נאור לא חשבה שזו סיבה מספיק טובה להחליפם בשופטים אחרים".

עוד נטען כי "אנו מאוד מקווים שעובדות אלו לא ישפיעו על החלטתם בעד הרפורמים ונגד ממשלת ישראל והרבנות הראשית לישראל".
עתירה בית המשפט העליון חנן מלצר רפורמים אקדמיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד