י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

ריבלין ספג מהעיתונאית: "חתיכת חצוף! מי אתה?" ופרסם הבהרה

"חתיכת חצוף! מי אתה? היית תמיד פוליטיקאי כושל ביותר" במילים אלו ונוספות תקפה אמש העיתונאית עירית לינור את נשיא המדינה שקרא לצאת ולהפגין נגד נתניהו בכיכר העיר, הבוקר הוא הבהיר: "לא קראתי ולא יעלה על הדעת לקרוא"

ריבלין בנאומו אתמול. צילום: פלאש 90
ריבלין בנאומו אתמול. צילום: פלאש 90



לאחר שהתפרשו דבריו כקריאה לצאת ולהפגין נגד נתניהו ברוטשילד, הנשיא ראובן ריבלין מבהיר: "לא קראתי להצטרף להפגנה".

אחרי שדבריו אמש (שלישי) עוררו שיח רב, הבוקר (רביעי) מבהיר ריבלין את כוונתו במשפט שנאמר על ידו: "הרשתות החברתיות הן דבר נפלא, הן מעניקות לנו קול במרחב הציבורי, מעלות מודעות ומספרות לנו מה קורה סביבנו ובעולם, אבל אין תחליף לכיכר העיר האמיתית".

דבריו הובנו וסוקרו בתקשורת כתמיכה בהפגנות המתקיימות מדי מוצאי שבת בשדרות רוטשילד בתל אביב נגד השלטון הימין ובמטרה להחליף את נתניהו בשלטון.

הבוקר מבהיר הנשיא כי "אתמול התארחתי בכנס בנושא דמוקרטיה וחינוך במושב שעסק ברשתות חברתיות. דיברתי על הכוח והחשיבות של הרשתות החברתיות בדמוקרטיה אך הוספתי שלעולם הן לא יוכלו לשמש תחליף להשתתפות אזרחית פעילה, במעשים. נתתי דוגמאות שונות מהשנים האחרונות, לכך שהישראלים הוכיחו שהם לא נשארים מאחורי המקלדת ולא מוותרים על כיכרות העיר".

לדבריו, "למען הסר ספק, ואני אומר זאת בקולי בצורה הברורה ביותר, לא קראתי ולא יעלה על דעתי לקרוא לאזרחי ישראל להצטרף להפגנה זאת או אחרת והדבר לא יעלה על הדעת. אין אלא להצטער שבעת הרגישה הזאת השתמשו בדבריי מחוץ להקשרם על מנת להוסיף שמן למהדורה".

לסיום הוסיף ריבלין כי "אנו מצויים בעת רגישה. בעת הזאת שומה על כולנו, בפרט מנהיגי הציבור, לבחור בקפידה את מילותינו, לבל יעשה בהם שימוש לרעה או ייגרם מהם חלילה נזק. לכן מצאתי לנכון להבהיר את דבריי ולהצטער על הרושם המוטעה שנוצר מהם".

ריבלין ספג אמש ביקורת קשה מפיה של העיתונאית הוותיקה עירית לינור בתוכניתה 'המילה האחרונה' ב'גל"צ': "כבוד נשיא המדינה קורא למרי אזרחי נגד ממשלה נבחרת ושאנשים ילכו לזעוק בכיכרות כי המצב פה בלתי נסבל?".

לינור הוסיפה ותקפה: "אני אגיד לך מה בלתי נסבל אדוני הנשיא, שאתה לא שחקן פוליטי ובתור פוליטיקאי היית תמיד פוליטיקאי כושל ביותר".

לסיום אמרה עירית לינור: "הדבר היחיד שהצלחת להגיע אליו זה משרת שר זוטרה, ובתור נשיא וסמל ישראלי אתה קורא לאזרחי ישראל לצאת לרחובות? על מה? חתיכת חצוף! מי אתה? יש קלפי! רובי ריבלין לא הצליח לראות את הצד המצליח של הקלפי מרוב שהוא כושל, תתבייש!".
רובי ריבלין הפגנה בנימין נתניהו עירית לינור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד