כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

לאחר חצי שנה: טובח בני משפחת סולומון הורשע

חצי שנה חלפה מאז אותה שבת, בה נגדעו חייהם של שלושת בני משפחת סלומון על ידי מחבל צמא דם שנכנס לביתם ובדקירות סכין נטל את חייהם בעודם משוררים וחוגגים את לידת הנכד • הבוקר הרשיע ביהמ"ש את המחבל

מתנדבי זק''א מנקים את הדם בזירת הטבח. צילום: דוברות זק"א
מתנדבי זק''א מנקים את הדם בזירת הטבח. צילום: דוברות זק"א צילום: דוברות זק"א



בית המשפט הצבאי ביהודה הרשיע היום (רביעי) את המחבל עומר אלעבד, שרצח בערב שבת, ה-21 ביולי 2017, את יוסף, חיה ואלעד סלומון הי"ד ופצע את טובה סלומון, בביתם שבישוב חלמיש.

המחבל הורשע בכתב אישום חמור שכולל שלוש עבירות של גרימת מוות בכוונה (המקבילות לעבירת רצח), שתי עבירות של ניסיון לגרימת מוות בכוונה, עבירת הסתה ועבירות נוספות.

היום נשמעו הטיעונים לעונש ודברי בני המשפחה. גזר הדין יינתן במועד מאוחר יותר.



כזכור, בליל שבת כ"ח תמוז תשע"ז, התרחש פיגוע אכזרי ביישוב חלמיש בחבל בנימין, מחבל צעיר שחדר לישוב, נכנס לבית משפחה, ובאמצעות סכין דקר ארבעה בני אדם.

שלושה בני משפחה נרצחו במקום. אב המשפחה יוסף סלומון הי"ד, בן 70; בתו חיה סלומון הי"ד, בת 46 שהתגוררה ביישוב. ובנו אלעד סלומון הי"ד, בן 36, אב לחמישה ילדים תושב אלעד. אשתו מיכל אספה מיידית את חמשת ילדיהם שהיו בבית, החביאה אותם באחד החדרים והזעיקה את כוחות הביטחון. בזמן שהתרחש הפיגוע, חגגו בבית "שלום - זכר", לנכד שנולד. הורי התינוק - שמואל ואסתר - לא שהו בבית.

אחד השכנים, חייל ביחידה מובחרת ששמע את הצעקות, ירה במחבל דרך החלון ופצע אותו בינוני.



סמ"ר ע', הלוחם ביחידת עוקץ שירה במחבל ונטרל אותו, משחזר

יהודה משי זהב יו"ר ארגון זק"א, סיפר ותיאר אז ל'בחדרי חרדים' מזירת הטבח: "מיד עם צאת השבת הגעתי לזירה יחד עם צוות בנימין של זק"א. לעינינו התגלתה זירה מזעזעת ביותר. בית של שבת, שולחן ערוך. האוכל על פלטת השבת, כמו גם ה'ארבעס' לכבוד ה'שלום זכר' של הולדת הנכד. ומסביב כל כך הרבה דם של הנרצחים הק'. במשך שעות עבדנו בעבודת קודש של כבוד המת באיסוף הממצאים ושלוליות הדם הרב שנשפך כמים".

כאמור, המחבל הורשע היום בכתב אישום הכולל שלוש עבירות ומועד גזר הדין יינתן במועד אחר.
חלמיש פיגוע דקירה משפחת סלומון רצח מחבל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד