י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

פרסום ראשון: בחורי הישיבה שוחררו ממעצר

לאחר יממה וחצי הסאגה בא אל סיומה: בסיועם של עסקנים רבים וטובים, בחורי הישיבה החסידית שנעצרו בניסיון לקמבן את שוטרי משמר הגבול, שוחררו והם בדרכם חזרה ארצה

אילוסטרציה. צילום: אנשיל בעק
אילוסטרציה. צילום: אנשיל בעק



פרסום ראשון: בחורי הישיבה מבני ברק שנעצרו לאחר קומבינה שביצעו באמצעות דרכונו של אחד מהם, ישוחררו בחצי השעה הקרובה לקייב, שם יונפק להם דרכון זמני כדי שיוכלו לטוס בחזרה ארצה. כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

ל'בחדרי חרדים' נודע עוד, כי מי שפעל ללא לאות למען שחרורם, היא קונסולית ישראל באוקראינה אתי בנימין, רובי שמש מלשכתו של השר דרעי ואיש החסד ישראל ירט שקיבל את הפנייה.

הבחור אליהו אלעזר הרשקוביץ (18) מאשדוד שוחרר כבר אמש כפי שדווח ב'בחדרי' ונמצא במלון באוקראינה. אשר ברנשטיין (23) מירושלים שנעצר בפולין. מי שעוד סייע, הם הלל כהן עסקן מקומי מאוקראינה, שלמה שיף בעל קשרי ממשל בפולין וישראל סטאריק מאיחוד הצלה אומן.



כזכור, אתמול דווח ב'בחדרי חרדים', כי במסגרת נסיעה של ישיבה חסידית מוכרת מישראל לקברי צדיקים באירופה, אחד הבחורים, ברנשטיין, איבד את דרכונו. עם ההגעה של כלל הבחורים למעבר הגבול בפולין לאוקראינה שלשום (שני), ניסה אשר לחצות את הגבול עם דרכון של חברו הרשקוביץ.

ל'בחדרי חרדים' דווח כי הניסיון לעבור את הגבול, נגמר רע. ברנשטיין שאיבד את הדרכון, סיכם עם חברו הרשקוביץ, שלאחר שזה יחצה את הגבול עם הדרכון שלו, יעביר את הדרכון לחבר המאבד, וזה יעבור שוב עם הדרכון.

מאבד הדרכון ברנשטיין נעצר לאחר שבודקי מעבר הגבול בפולין גילו כי הרשקוביץ חצה עם דרכון זה לפני זמן קצר, ואילו חברו בעל הדרכון נעצר באוקראינה, בחשד לסיוע.

מעבר גבול זה נושא רגיש בכל רחבי העולם, ולא בטוח שאותם בחורים הבינו את משמעות ה'התגנבות' המסוכנת. מנהלי הישיבה פנו לעסקנים מקומיים וכן למשרד החוץ הישראלי, על מנת לפעול לשחרורם בהקדם האפשרי וכן פנו לשגרירות הישראלית על מנת להנפיק לשניים דרכון חדש שיאפשר להם לשוב לישראל.

במשרד החוץ הישראלי אמרו אתמול ל'בחדרי חרדים' כי "המקרה מוכר ומטופל".

כעבור כמה שעות דווח ב'בחדרי חרדים', כי הבחור בעל הדרכון שוחרר ממעצר.

כאמור, בחצי השעה הקרובה הם ישוחררו סופית.
אוקראינה דרכון חסידים אירופה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד