כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

למרות חקירות המשטרה: השרים אישרו בטלפון 40 מיליון שקל לפארק שרון

פארק אריאל שרון נמצא כיום במוקד של שתי חקירות משטרה. בכיר במשרד לאיכות הסביבה: "ההעברה נועדה למנוע מצב שבו הפארק מפסיק לפעול ונכנס לפירוק"

פארק אריאל שרון. צילום יעקב נחומי, פלאש 90
פארק אריאל שרון. צילום יעקב נחומי, פלאש 90



שרי הממשלה אישרו הלילה במשאל טלפוני העברה של 40 מליון שקל לפארק אריאל שרון – באמצעות הקצאת מניות החברה למדינה. השר להגנת הסביבה זאב אלקין הוא שביקש אתמול (ג') מהשרים לאשר בדחיפות את העברת הכסף. הסיבה לכך היא רצונו של אלקין להביא את ההחלטה לוועדת הכספים שאמורה להתכנס היום.

פארק אריאל שרון נמצא כיום במוקד של שתי חקירות משטרה. האחת נפתחה בתחילת 2016, ובה נחקרו בכיר בפארק ועובד המשרד להגנת הסביבה יחד עם שלושה קבלנים - בחשד לקבלת שוחד תמורת הענקת האפשרות לשפוך פסולת בניין בפארק. השנייה נפתחה השנה כאשר בקיץ האחרון המנכ"לית שרון רז, סמנכ"לית השיווק עינת גפן וגורמים נוספים שהיו מעורבים בפארק נעצרו בחשד למינוי מקורבים לתפקידים בכירים תוך הטיית מכרזים וביצוע עבירות מרמה ושוחד.

החקירה השנייה שהתנהלה באופן סמוי עד לקיץ האחרון הביאה לכך שהדירקטוריון של הפארק מנע העברה של הכספים במהלך 2017. באוגוסט האחרון הפכה החקירה בפארק לגלויה. מה שלדברי בכיר במשרד להגנת הסביבה מאפשר את העברת הכסף.

תקציבו השוטף של הפארק בשנת 2016 היה כ-25 מיליון שקל. כ-20 מיליון שקל מתוכם הגיעו מממשלת ישראל - מרבית הכסף מהמשרד להגנת הסביבה. בכיר במשרד להגנת הסביבה העריך אתמול כי מתוך 40 מליון שקל שהתבקשו לאשר השרים, רק כ-13 מיליון שקל יועברו בפועל לפארק – ונימק את ההעברה בצורך למנוע מצב בו הפארק נכנס לחובות ומגיע לפירוק.

מעבר לחקירת המשטרה עיכוב נוסף בהעברת הכספים נבע מכך ששינוי בהוראות החשב הכללי מונע כיום העברה ישירה של הכסף לפארק, והדרך להעביר את הכסף היא או להגדיר את הפארק כזרוע ביצועים או לבצע את ההעברה בדרך של הקצאת מניות.

לפי בקשת ההחלטה הנוכחית שתובא לאישורה של ועדת הכספים, שר האוצר תומך בה ועמדת רשות החברות גרסה שאין מניעה לאשר את ההצעה.
פארק אריאל שרון אישור טלפוני חקירה זאב אלקין שוחד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד