כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

דריכות: האם החרדים יצביעו בעד חזרת 'ירושלמים' לקואליציה

מועצת העיר ירושלים מתכנסת בשעה זו כשעל סדר היום נושא צירוף סיעת 'ירושלמים' שפרשה מהקואליציה הנציגים החרדים מתנגדים למהלך, ופגישה שקיימו בנושא עם ראש העיר ניר ברקת לפני כינוס המועצה - הסתיימה ללא תוצאות מתעדכן

מועצת עיריית ירושלים. צילום: קובי הר צבי
מועצת עיריית ירושלים. צילום: קובי הר צבי



עדכון 18:30 - פגישת הנציגים החרדים וראש העיר הסתיימה ללא תוצאות.

דריכות בעיריית ירושלים לקראת ישיבת מועצת העיר שתתקיים הערב ובה יוכרע האם לצרף את סיעת 'ירושלמים' שפרשה מהקואליציה בשנה האחרונה. הנציגות החרדית מתנגדת לעת עתה להסכם שנחתם בין הסיעה לראש העיר ניר ברקת וזאת בשל סעיף בעייתי המבקש להרחיב את הפעילות בשבת במינהלים הקהילתיים.

בשעה זו נועדים הנציגים החרדים, חברי סיעות יהדוה"ת וש"ס בעיר, עם ראש העיר ברקת במטרה לפתור את המשבר עוד לפני ישיבת מועצת העיר.

אמש, נכנסו חברי המועצה מטעם סיעת ש"ס למעונו של נשיא המועצת חכם שלום שהורה להם באופן נחרץ כי במידה והסעיף הבעייתי לא יוסר הרי שעליהם להצביע נגד כניסת סיעת 'ירושלים' לקואליציה.

כמו"כ, גם בסיעת 'יהדות התורה' הבהירו כי כל עוד הסעיף הבעייתי בתוקף הרי שחברי הסיעה יתנגדו להסכם ולצירוף 'ירושלמים'.

בסעיף הבעייתי בהסכם בין 'ירושלמים' לברקת נכתב: "סוכם כי תורחב משמעותית הפעילות התרבותית במנהלים הקהילתיים ככלל ובשכונות הפלורליסטיות בפרט - לרבות פעילויות בסופי שבוע בדגש על משפחות צעירות, במסגרת הסטטוס קוו, דבר שיבוא לידי ביטוי בתוכניות העבודה בשנה הקרובה".

עוד נכתב כי "סוכם כי במקרים בהם יתעורר קונפליקט בנושאי דת וסטטוס קוו יתאפשר לחברי סיעת ירושלמים לנהוג על פי צו מצפונם בהתאם עם ראש העיר".
ירושלמים עיריית ירושלים קואליציה יהדות התורה שס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד