י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

העוזרת של פישר: "עשיתי הצגות לחוקרים, הקאתי, בכיתי, התעלפתי כדי לבזבז זמן"

שלשום העידה בבית המשפט ע', העוזרת האישית של רונאל פישר שהפכה לעדת מדינה, וסיפרה איך קיבלה לידיה חומרי חקירה חסויים והעבירה אותם לפישר • פישר ורות דוד מבקשים להעביר את התיק לגישור פלילי

רונאל פישר. צילום: יונתן זינדל, פלאש90
רונאל פישר. צילום: יונתן זינדל, פלאש90



שנתיים וחצי אחרי שהמחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) הגישה נגדם כתב אישום חמור, מבקשים הנאשמים רונאל פישר ורות דוד מבית המשפט להעביר את התיק לגישור פלילי. פישר הגיש היום (ד') לבית המשפט המחוזי בירושלים בקשה להעברת התיק לגישור, אולם הדגיש כי בכוונתו להעלות טענות לחפותו וכן טענות למחיקת כתב האישום. גם דוד ושי ברס, מנכ"ל מע"צ לשעבר, הגישו לבית המשפט הודעות דומות.

הקבלן יאיר ביטון, הודיע כי אינו מתכוון להשתתף בגישור. כנגד ביטון מתנהל בימים אלו משפט פלילי נוסף בבית המשפט המחוזי בתל אביב, שבו הוא מואשם כי חבר לראש ארגון הפשיעה יצחק אברג'יל בכדי להוציא במירמה סכומי כסף אדירים מהחברה הציבורית ב.יאיר שבראשה הוא עומד, ולהעביר אותם לצורך מימונם של אברג'יל וגורמים מטעמו.

למרות הזמן הרב שחלף מאז הגשת כתב האישום בפרשה, הצדדים עדיין מתקוטטים בנוגע לחומרי החקירה. הנאשמים טוענים כי מח"ש לא העבירה להם את כל חומרי החקירה בתיק, ומח"ש מצדה טוענת כי חלק מהחומרים שכן הועברו להם הם חסויים, ולכן היא דורשת לקבל אותם חזרה.

שלשום התייצבה על דוכן העדים באולמו של השופט משה סובל בבית המשפט המחוזי בירושלים ע', העוזרת האישית של פישר, שהפכה לעדת מדינה. היא סיפרה איך קיבלה את חומרי החקירה החסויים מקצין המשטרה לשעבר, ערן מלכה: "ערן אמר לי שיש חומרים על המחשב במייל - להיכנס להוריד ולשים. לא הייתי מסתכלת מה היה בחומרים. הייתי נכנסת, מדפיסה, שמה לרונאל, מוחקת ויוצאת". את החומרים הללו היא היתה שמה לפישר במגירה.

ע' נשאלה מה ידעה ממלכה על מעצרו הצפוי של אלון חסן, והשיבה: "ידעתי שהוא הולך להיעצר יום קודם כי ערן סיפר לי". מלכה הורה לה לספר על כך לפישר ולא לעשות כלום עם המידע. "הוא לא רצה שרונאל יזמן את חסן ויזהיר אותו, כי זה היה מסוכן מדי. חסן היה תחת עיקובים והאזנות". אולם היא, לדבריה, סיפרה על כך בכל זאת לפישר. "סיפרתי לו כי הוא היה הבוס שלי, הייתי מחוברת אליו בסופו של דבר", אמרה.

ע' סיפרה על תגובתו של פישר לדברים: "רונאל ביקש לזמן את חסן לפגישה. אני זימנתי אותו ואחר כך ביקשתי ממנו שיבטל את הפגישה כי חסן מואזן ועם עיקובים וזה לא טוב ובטוח שהוא יעשה משהו, אז ביקשתי מרונאל שיבטל את זה. הפגישה עם חסן היתה זו שהובילה בסופו של דבר למעצרו של פישר.

ע סיפרה על דוכן העדים על החקירות שלה במחלקה לחקירות שוטרים. לדבריה בתחילה היא אמרה שהיא רק מזכירה ולא מבינה מה רוצים ממנה. אבל ביתר החקירות נקטה באסטרטגיה שונה: "עשיתי הצגות לחוקרים" הודתה. "בכיתי, הקאתי, התעלפתי כדי לבזבז זמן שישחררו אותי הביתה. יום מעצר הוא יום מוגבל, יש לו שעות מוגבלות".
רונאל פישר חקירת משטרה עדת מדינה רות דוד גישור פלילי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד