ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

החלו ההצבעות בחוק ההמלצות: אדלשטיין מאיים

החלו ההצבעות בהסתייגויות שהגישה האפוזיציה על חוק ההמלצות • יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין מאיים: "אם יוגש בג"ץ אמנע פיליבסטרים"

צילום: יונתן זינדל, פלאש90
צילום: יונתן זינדל, פלאש90



לאחר 42 שעות דיון, החלה מליאת הכנסת בהצבעות על ההסתייגויות. יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין אמר כי אם אחרי ההצבעה, תהיה פנייה של מי מחברי הכנסת לבג"צ, הוא לא יתערב בעניין סעיף 98, המגביל את יכולת האופוזיציה לנהל פיליבסטר.

סיכום הדיון היה סוער במיוחד. ח"כ יאיר לפיד אמר: "אתם יודעים שראש הממשלה מבוהל ומבועת וייתן להם את כל מה שהם רוצים. איך אתם חיים עם נאום החמוצים והגבות? נהוג שמפלגות הולכות לבחירות ואומרות מה יעשו שהם ינצחו. אם אנחנו ננצח בבחירות, אנחנו נבטל את חוק ההמלצות, אנחנו נבטל את חוק הפריימריז, את חוק הרכבת את חוק המרכולים, מפני שכל החוקים האלה הם גם לא דמוקרטיים, גם עקומים וגם מביישים את כל מדינת ישראל".

עוד הבהיר כי מפלגתו תגיש בג"ץ בעניין. שרת המשפטים איילת שקד הגיבה לדברים ואמרה: "אתה משפיל את הכנסת ומרוקן אותה מתוכן, אתה רומס את הרשות המחוקקת ולא מבין כלום במשפט חוקתי. אני מתביישת שאחרי שלושה ימי דיונים ואין סוף דיונים בוועדה, אתה רץ לבג"צ".

לפיד הגיב כי "יש עתיד לא מקבלת הוראות מהקואליציה, בטח לא ביום שהממשלה משעבדת את כל ההליך הדמוקרטי לצרות הפליליות של נתניהו. הבג"צ יוגש כמתוכנן מחר בבוקר".

יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג אמר: "נעשה כאן מעשה נבלה שאין כדוגמתו. זה לא רק מעשה מושחת, הוא גם פחדני. לא מדובר בחוק פרטני אלא בקמפיין מתמשך ומערכת שבאה לשחוק את שומרי הסף. כל מי שלא חפץ ביקרו של השלטון - מאוים ומאותגר. אנחנו בקרב מול רוח דמוקרטית של מדינה, אל מול רוח של שחיתות של מדינה. אלה לא רק חוקי בושה אלא גם חוקי חולשה. מי שחושב שהצדק איתו וטוען לניקיון כפיים, לא מביא חוק כזה".

השר יריב לוין סיכם את הדיון בשם הממשלה: "הנה מגיעה לסיומה סאגה של שלושה ימים מוזרים, לא רציניים, עם התוצאה הידועה מראש. את שלושת הימים האלה אפשר לסכם ולומר: אוי, הצביעות. קחו למשל את ח"כ ציפי לבני, שישבה בממשלת שרון כשהוא נחקר, ישבה בממשלת אולמרט כשהוא נחקר, ולא שמעתי אותה אז צועקת וקוראת להם להתפטר. שמענו ממך אז איזו מילה על שלטון החוק?"

ח"כ דוד אמסלם סיכם את הדיון: "שמעתי כמעט את כל הדוברים והם כמעט לא דיברו על החוק, רק הכפישו את ראש הממשלה. אתם קוראים לכולנו מושחתים, אתם השמאל הנאור מרוטשילד ולכם מותר הכל. או שאתם לא מכירים את החוק, או שאתם בכוונה מטעים את הציבור. אני רוצה להקריא לכם מתוך רשימת אלפי ההסתייגויות שהגישה האופוזיציה: הוראות סעיף זה לא יחולו על מי שהוא מעל גיל 60 ומתחיל באות נ'. הוראות סעיף זה לא יחולו על מי שהוא בעלים של כלבה בשם קאיה".

בשעה זו מתנהלות ההצבעות על מאות ההסתייגויות, והן צפויות לקחת מספר שעות.
חוק ההמלצות הסתייגויות פיליבסטר קואליציה אופוזיציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד