כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

מסערט ויז'ניץ לדז'יקוב ויז'ניץ: המשב"ק שהפך למנכ"ל

מהלך מפתיע: מי ששימש כגבאי הראשי של הרבי בעל ה'חכמת אליעזר' מסערט ויז'ניץ זצ"ל, מונה אתמול למנכ"ל מוסדות דז'יקוב ויז'ניץ ההולכים ומוקמים בבית שמש

ישראל קאהן עם הרבי מסערט ויזניץ זצ"ל. צילום: אהרן ברוך ליבוביץ
ישראל קאהן עם הרבי מסערט ויזניץ זצ"ל. צילום: אהרן ברוך ליבוביץ



שילוב מעניין ומפתיע בעולם החסידות: המשב"ק הוותיק של האדמו"ר מסערט ויז'ניץ בעל ה'חכמת אליעזר' זצ"ל יבנה את חסידות דז'יקוב ויז'ניץ.

הרב ישראל קאהן משמשו הראשי של הרבי הקודם מסערט ויז'ניץ זצ"ל, שעל פיו התנהל כל דבר בחסידות סערט ויזניץ, כמי שהיה האיש הצמוד לאדמו"ר ולאחר פטירתו חדל מלשמש בקודש אצל בנו הרבי שליט"א, מונה לתפקיד מפתח בחסידות דז'יקוב ויז'ניץ.

אתמול (רביעי) בשעות הצהריים, התקיים מעמד לחיים בבית האדמו"ר מד'זיקוב ויז'ניץ ברחובות, שם מינה האדמו"ר את הרב קאהן למנכ"ל המוסדות, שהולכים ומוקמים ברמה ג' בבית שמש, לשם אף עתיד הרבי לעבור יחד עם מאות המשפחות ולקבוע את ריכוז החסידות במקום.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי הרב קאהן התחייב להקמת רשת חינוך מהמסד עד הטפחות, הכוללים; בית מדרש, היכל טישים, מקווה טהרה, תלמוד תורה, בית חינוך לבנות, גני ילדים, מעונות, ועוד.

(ההקלטה בקו המידע של דז'יקוב ויז'ניץ)

שרול קאהן (כך מכונה), בן 40 נולד בבני ברק לאביו ר' יהודה, ששימש גבאי ב'חכמי לובלין'. בבחרותו למד בישיבה קטנה של סערט ויז'ניץ בבני ברק - שם התקרב לחצר החסידות. לימים, כאשר נישא לבתו של הרה"ח רבי בן ציון פישמן, מנכבדי החסידות, התקרב לבית האדמו"ר. קאהן היה מצטרף לנסיעות עם הרבי זצ"ל לכל הביקורים שערך, ולפני כעשר שנים נקרא לדגל לבוא ולשמש כגבאי של האדמו"ר.

מיד כשהחל בעבודתו בקודש, סמך עליו האדמו"ר את ידו ובין הרבי ומשמשו נוצר קשר מיוחד. הרבי הפקיד בידיו את כל ניהול ביתו, הן בנושא החסידות והן בנושאים אישיים. וכך, במסירות ובנאמנות יום יום במשך כל השנים, ללא חופשות או משפחה - מסר את נפשו.

מה שמיוחד אצל ר' ישראל קאהן היא הדיסקרטיות, כאשר מעל ומעבר לכל הוא שומר ונוצר אצלו כל פרט ואינו מספר מאומה. גם בשליחויות שהעבירו אליו החסידים לאדמו"ר, תמיד שמר על פרטיות וחשאיות.

לנו לא נותר, אלא לאחל לו הצלחה בתפקידו החדש.
ישראל קאהן דזיקוב ויזניץ סערט ויזניץ בית שמש מנכל חסידות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד