י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

זעזוע וחשש: בית כנסת שני חולל בתוך שבוע

לא ברור מי מתנכל לקהילה היהודית בשיראז שבאיראן; זו הפעם השנייה בתוך שבוע שחולל בית כנסת בעיר בצורה קשה ומבזה • הושחתו ספרי תורה, טליתות ותפילין וכן נמצאו סידורים מושלכים באסלה

קוראים בתורה בבית כנסת בשיראז
קוראים בתורה בבית כנסת בשיראז



היהודים בשיראז חוששים מאד, שני בתי כנסת בעיר שיראז האיראנית חוללו על ידי אלמונים שפגעו בספרי תורה, בסידורים, בספרי קודש נוספים ובתשמישי קדושה.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' ביום ראשון, בית כנסת 'חדש' בעיר שיראז הותקף וספרי התורה חוללו, נקרעו ונזרקו על הריצפה.

כעת מדווח האתר JTA, כי בית הכנסת נוסף בעיר שיראז, "קאשי" הותקף גם הוא, כך על פי סם קרמניאן, מי שמכהן כיועץ בכיר של הפדרציה היהודית האיראנית-אמריקאית, אשר נמצאת בקשר עם יהודים משיראז.

הקהילה היהודית המקומית מאמינה כי ההתקפות הללו בוצעו על ידי יותר מאדם אחד, אך אינה יודעת מי ביצע אותם או מדוע.

"ברור שהם מפחדים", אמר קרמניאן, "הם לא מרגישים בנוח לדבר בחופשיות, אבל בסך הכל החיים ממשיכים".

כאמור, בית הכנסת החדש חולל ולמרבה הצער שני ספרי תורה נמצאו קרועים לחלקים רחמנא ליצלן, הסידורים נמצאו בחדר השירותים, רבים מהם הוכנסו לתוך השירותים.

בנוסף בית הכנסת 'קאשי' חולל גם הוא, גם שם ספרי התורה הושחתו,וכן ספרי קודש הושלכו על הרצפה וחלקם הושלכו לאסלה.

גם טליתות ותפילין ותשמישי קדושה נוספים פוזרו והושחתו על הרצפה, בנוסף הפורעים ניפצו זכוכיות וחלונות וגנבו תשמישי קדושה מכסף שעיטרו את ספרי התורה.

"לאור האירועים האנטישמיים הללו אנו קוראים לרשויות באיראן האסלאמית, להבטיח את ההגנה על כל מקומות הקדושים והדתיים, כמו גם את כל חברי הקהילה שלנו, ולהעמיד לדין את מבצעי המעשים הפליליים האלה". נכתב בהצהרה של מנהיגי הפדרציה היהודית האיראנית-אמריקנית.

יהודים חיים באיראן יותר מ-3,000 שנה. כיום, הרוב המכריע של יהודי פרס חיים בישראל ובארה"ב, במיוחד בלוס אנג'לס, בוורלי הילס בחוף הצפוני של לונג איילנד ובברוקלין.

האוכלוסייה היהודית באיראן צומצמה מ-100,000-150,000 ב-1948 לכ-80,000 לפני המהפכה האיראנית. רוב היהודים שנותרו באיראן עזבו את הארץ לאחר השואה.

בשנות ה-2000 נאמדה האוכלוסייה היהודית באיראן ב-25,000, עם זאת, במפקד הרשמי באוגוסט 2012 עלה, כי רק כ-9000 יהודים חיים עדיין באיראן. מרכזי האוכלוסיה היהודית הבולטים הם טהראן, איספהאן ושיראז.
איראן חילול בית כנסת ספר תורה שיראז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד