ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

בעקבות 'בחדרי' • ראש הישיבה: "הושג הסדר" – גורמים בחב"ד: "נועד לכישלון"

חשיפת 'בחדרי חרדים' אודות צו הפינוי לישיבת חב"ד בצפת ממשיכה להתפתח ולעורר הדים בציבור החב"די • לאחר חשיפת צו הפינוי והתערבות ראש העיר, ראש הישיבה בהצהרה: "השגנו הסדר", גורמים בחב"ד ל'בחדרי': "נועד לכישלון" • הסיפור המלא

ישיבת חב"ד בצפת (באדיבות המצלם)
ישיבת חב"ד בצפת (באדיבות המצלם)



חשיפת 'בחדרי חרדים' על צו פינוי מ'לשכת ההוצאה לפועל' לישיבת חב"ד בצפת בראשות הגאון רבי יוסף יצחק וילשנסקי, שאמורה הייתה להיכנס לתוקף ביום חמישי שעבר, ה-21 בדצמבר למניינם, עוררה סערה אדירה בקרב הציבור החב"די ובקרב תושבי העיר.

לאחר הפרסום, ראש הישיבה קרא לתלמידי הישיבה להקדים ולהגיע מחופשת חנוכה על מנת למנוע את הפינוי, אך 24 שעות לפני הביצוע המתוכנן - חשף ראש העיר אילן שוחט לכתב 'בחדרי' את השהיית הפינוי.

אתמול (רביעי) בצהריים, כינס ראש הישיבה את צוות הרמ"ים והמשגיחים וסיפר להם על ההסדר שהושג: "בחסדי שמיים נמצא הסדר להצלת הישיבה", פתח הרב את דבריו, "הודות למאמצים מרובים של אישי ציבור וידידי הישיבה, הצלחנו לגרום להשהיית הפינוי בפועל, אך כרגע נפתח בפנינו חלון הזדמנויות קצוב בזמן אשר יאפשר לנו להסדיר את המעמד החוקי של הבניין".

"במשך עשר שנים עברנו תלאות רבות וקשות, אשר כללו הוצאות כספיות מרובות. גם אחרי שהפסדנו בבתי המשפט לפני כשנתיים המשכנו לנהל מול הצד השני מגעים ללא הרף, אך ללא הועיל. בימים האחרונים, אחרי שהוציאו נגדנו צו מההוצאה לפועל, נרתמו מספר גורמים למען הישיבה בעת מצוקתה, ובלחצים מרובים הצלחנו להגיע מול הצד השני להסדר רכישה של המבנה ושל כל השטחים מסביב עליהם הוא חולש".

"לוחות הזמנים צפופים מאוד. מצד אחד ישנה כאן הזדמנות גדולה להתפתחות והתרחבות הישיבה, אך מצד שני הסכום הגבוה שצריכים לגייס תוך חודש ימים – מעמיד את הסכם הרכישה שגובש בסימן שאלה, חלילה. לאמיתו של דבר, מדובר על מלחמת קיום של הישיבה".

"בכוונתי להקדיש את כל סדר-יומי בחודש הקרוב רק עבור הצלת הישיבה. כמו כן, בימים הקרובים נבחן את הדרכי פעולה הנדרשים, ואבקש בבקשה נפשית את הירתמות כל הצוות לסייע לי בעול הכספי הגדול הזה – על מנת להגיע לפיתרון קבע עבור הישיבה".

כתב 'בחדרי' ששוחח עם גורמים בישיבה, העלה כי מדובר בעלות של לא פחות מ-30 מליון שקלים עבור המבנה והשטח.

בעקבות כך, פנה לגומרים בחב"ד שהגיבו: "ההסדר הזה הזוי. אין להם סיכוי להצליח לא חצי, לא שליש, אולי רבע מהסכום. כל ההסדר יבוטל – הוא נועד לכישלון".

"צריך להבין" הוסיף הגורם "אמנם מדובר בישיבה עם כמה מאות בחורים, אך היא מייצגת את המשיחיסטים שאיתם לא יצליחו 'לבנות' אפילו קומה אחת".
ישיבת חבד בצפת פינוי רבי יוסף יצחק וילשנסקי בחורי ישיבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד