י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

צפו: הנציג החרדי מחה על חילול השבת ונציגי ש"ס שתקו

מאבק השבת נמשך גם במישור המוניציפלי. לאחר שהכריזו כמה ראשי ערים כי בכוונתם להעביר חוק עזר עירוני שיאשר פתיחת עסקים בשבת בטרם יחוקק חוק המרכולים סופית, מנסים הנציגים החרדים באותם ערים למנוע את המחטף. כך למשל בהרצליה, מחה הנציג החרדי מסיעת 'גשר' בדיון שקיימה העירייה בנושא בעוד נציגי ש"ס שתקו באותו דיון. המחאה גם לא פורסמה באופן רשמי בעיתון – בעצת הרבנים

צדיקוב על רקע בנין העירייה. צילום: יח"צ וגוגל מפות. עיבוד: מורן כהן
צדיקוב על רקע בנין העירייה. צילום: יח"צ וגוגל מפות. עיבוד: מורן כהן



המאבק על קדושת השבת: בעקבות הערים ראשון לציון וגבעתיים, השבוע (שלישי) החליטה עיריית הרצליה להוביל קו אנטי חרדי ולחוקק במידי חוק עזר עירוני שיאפשר פתיחת מרכולים ובתי עסקים בשבת ולנצל את העובדה שחוק המרכולים שגובש על ידי המפלגות החרדיות טרם עבר בקריאה שלישית.

בנוסף, ראש העיר משה פדלון הכריז כי אם חוק המרכולים יאושר, הרי שהוא מתכוון לעתור לבג"ץ נגדו. בדיון שהתקיים במליאת מועצת העיר, השתתפו שלושה נציגים חרדים חברי הקואליציה: אלעד צדיקוב מסיעת 'גשר' החרדית, שהשמיע קול מחאה ושני חברי סיעת ש"ס משה ועקנין ואבי ברדה שהעדיפו שלא לשאת דברים. צפו בתיעוד וידיאו.



כאמור, חבר המועצה צדיקוב השמיע קול מחאה ועמד בתקיפות מול ראש העיר ומול המהלך שהוא מוביל נגד השבת, הוא ניסה להניא את חברי המועצה מלתת יד לרמיסת השבת והעלה על השולחן את כוונת מקימי המדינה שדגלו בשמירת הסטטוס קוו, כמו"כ הוא טען כי פתיחת העסקים בשבת תפגע באופן קשה בשכבות החלשות בעיר ובעובדים, "הרצליה היא לא עיר חילונית או חרדית, היא עיר יהודית", אמר.

מנגד, חברי המועצה מטעם ש"ס דממו ולא ביקשו את זכות הדיבור. יו"ר ש"ס בעיר משה ועקנין אמר ל"בחדרי חרדים" כי "ש"ס הרצליה בראשותי קיימה מרתון מפגשים לפני המועצה עם ראש העיר להגיע להבנות ולצערי הם לא כולם התקבלו".

לדבריו, הסיבה שהוא לא נטל את זכות הדיבור בישיבת המועצה היא כי "לא היה דיון בנושא במועצה אלא דקת דיבור בסוף המועצה שגם אנחנו ביקשנו להשמיע בה את דעתנו אך בגלל הבלאגן שנוצר בוויכוחים בין חברי המועצה לפני שהספקנו לומר את דברנו החברים קמו והתפזרו", לדבריו, "מיד העברנו בכתוב את דעתנו לכולם".

גם חברו אבי ברדה נימק ל"בחדרי חרדים" את סיבת שתיקתו בישיבת המועצה: "אין משמיעים את קולך במקום שלא ישמע, יש ישיבה מיוחדת לגבי הנושא, את שלנו וודאי נאמר".

לדבריו של ברדה, הוא וחברו לסיעה משה ועקנין הפיצו הודעה ברשתות לכלל תושבי העיר, בה הם מבהירים את התנגדותם הנחרצת למהלך של ראש העיר שירמוס את הסטטוס קוו. לדבריו, הודעת המחאה לא פורסמה באופן רשמי בעיתון – בעצת הרבנים.

בהודעה נכתב כי "אנחנו כחברי מועצה מרגישים פגועים מאוד ממהלך יומרני גאוותני ונמהר מידי וחסר תועלת, מבלי לדעת מה צופן גורלו של החוק בכנסת. ראש העיר ומועצת העיר יוצרים לעצמם כתם שחור במישור הארצי כחלוצים לפתיחת ההסעות בשבת, קניון בשבת וכו".

"אין לנו ספק שהציבור בהרצליה הרוב השפוי בעיר מקבל זאת באכזבה גדולה, פגיעה במסורתיים, דתיים, חרדים, וחילונים שחופש המנוחה חשוב להם, השקט והשלווה יופרו ע"י מרכזי מסחר פועלים ללא הפסקה, איבוד של עשרות מקומות עבודה לטובת עובדים שאינם יהודים, פגיעה קשה בעסקים הסגורים בשבת, ופגיעה סוציאלית ממדרגה ראשונה, והחשוב מכולם פגיעה בשבת שהיא מקור הברכה".

"אנחנו מתנגדים לכך באופן אישי, כאיש ציבורי וכחברי מועצה. אנחנו מרגישים פגועים מעמקי נפשנו. צר לנו על החלטת ראש העיר ומועצת העיר שתיכנס לפנתאון ההחלטות המבישות של הרצליה לדורותיה".

לסיום כתבו חברי המועצה מטעם ש"ס, "מאכזב שבשביל לתפוס כותרות בשנת בחירות רומסים ברגל גסה את הסטטוס קוו ואת ערכי היהדות שחשובים לכולנו".
הרצליה משה פדלון אלעד צדיקוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד