ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

התקשורת העולמית נדהמה: הבחורה עפה מעוצמת הבואש

לאחר שאתמול (שני), התמונה היתה בשער העיתון 'ידיעות אחרונות', גם 'הדיילי מייל' מסקר את הפגנת 'הפלג' ומתייחס גם הוא, לבחורה התמימה שחצתה את הכביש בעוד מכת"זית הבואש בפעולה ונמרחה על הכביש הרטוב

צלם 'רויטרס' הנציח את הרגע
צלם 'רויטרס' הנציח את הרגע



האשה עפה מהמכתזית והתקשורת העולמית נדהמה.

הפגנת 'הפלג הירושלמי' ביום ראשון האחרון בירושלים, הביאה את התקשורת העולמית לסקר את האירועים והמעצרים. התקשורת העולמית מסקרת כבר זמן רב את ההפגנות הללו כשהגולשים מנסים להבין מי נגד מי. לא אחת, התקשורת העולמית סיקרה את ההפגנות הללו בצורה לא נכונה, מאחר וקשה מאד לאנשים זרים שלא מעורים בנבכי הפוליטיקה הישראלית, לסקר בצורה נכונה את ההפגנות, הטעויות נובעות בדרך כלל בחוק הגיוס עצמו - הסיקור של התנגדות לחוק של 'הפלג הירושלמי' לא מסוקר בצורה נכונה.


צילום: דוד פרלמוטר

לאחרונה, השתפר הסיקור, התקשורת בחו"ל למדה יותר את כל נושא ההפגנות ולמה רק 'הפלג' מפגין, ואיך זה שרוב החרדים לא מצטרפים ל'פלג הירושלמי' בהפגנות.

אתר 'הדיילי מייל' הבריטי, אחד הגדולים בעולם פותח את הכתבה בנושא ההפגנה האחרונה בכותרת "אאוץ! משטרת ישראל העיפה בטעות עוברת אורח תמימה עם סילון מים כשהיא חוצה את הרחוב מול יהודים חרדים מפגינים".

האתר מסביר לגולשיו "זה הרגע שבו עוברת אורח בין חבורה של מפגינים יהודים חרדים לבין תותח הבואש של המשטרה הישראלית, תותח המים נמצא שם בניסיון לפזר את קבוצת הפעילים בירושלים, שמחו על גיוס לצבא במדינה".

כותב הכתבה לא מצליח להסביר לגולשים שזה לא על גיוס לצה"ל, אלא על סירוב להתייצב לצו ראשון.

"כשהשוטרים שלחו מבול עז של מים לעבר המפגינים, החלה אישה תמימה לחצות את הרחוב, מטח מים הטיס אותה באוויר כמה מטרים, והיא נמרחה על הרצפה בתוך בריכה של מים כשהמפגינים ממשיכים להפגין" מתאר הכתב לגולשים הגויים.

האתר מדווח כי "לפחות 35 מפגינים חרדים נעצרו במהלך ההפגנות, הם נעצרו בגין שיבוש הסדר הציבורי, חסימת התנועה, תקיפת אזרחים ושוטרים", האתר מצטט את הודעת הדוברות של משטרת ישראל.

הכתב מסביר כי ההפגנה אורגנה על-ידי הרב שמואל אוירבך, "מנהיג סיעת ירושלים" כך מכונה הפלג הירושלמי, "הם נשבעו להמשיך בהפגנות נגד הגיוס לכבוד כבוד התורה". מסכם הכתב.
הדיילי מייל הפלג הירושלמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד