ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

עבודות הרכבת בשבת: הבית היהודי מתעורר

אחרי שתיקה רועמת, הבית היהודי מתעורר ומבקש ליטול חלק בצמצום עבודות הרכבת בשבת. ח"כים במפלגה דורשים מהיו"ר בנט לדרוש מינוי נציג רבני ציוני דתי בוועדת ההיתרים במשרד העבודה והרווחה. ח"כ מקלב בירך על הצעד ומיהר למנף אותו

בנט ויוגב. צילום: פלאש 90
בנט ויוגב. צילום: פלאש 90



אחרי שתיקה רועמת, הבית היהודי מתעורר ומתערב במשבר השבת: בישיבת הסיעה אתמול בכנסת, דרשו מספר חברי כנסת מיו"ר המפלגה בנט לדרוש מינוי נציג רבני ציוני דתי בוועדת ההיתרים במשרד העבודה והרווחה, כך פורסם ב'סרוגים'.

הח"כים שהניחו את הדרישה על השולחן: מוטי יוגב ושולי מועלם-רפאלי שטענו כי "ישנו צורך להכניס רב גדול ומוערך לתוך הוועדה הממשלתית במשרד העבודה והרווחה שקובעת באופן מקצועי אלו עבודות הן בגדר של פיקוח נפש ויש לעשות אותן בשבת".

בתגובה, חבר הכנסת אורי מקלב בירך על כך ודרש בנוסף לצרף לוועדה איש מקצוע אשר יבחן את הבקשות המתקבלות מבחינה מקצועית ויקבע האם ישנו צורך לבצע את העבודות רק בשבת או שמא ישנה דרך לקיים את העבודות בצורה שונה שלא מצריכה חילול שבת.

מקלב אמר ל'בחדרי חרדים': "נתקלנו לא פעם במקרים בהם הביאו רכבת ישראל דרישות עבודה בשבת, אך מבדיקה שנעשתה על ידי אנשי מקצוע התברר כי ניתן לבצע את העבודות שלא בשבת על ידי כך יבצעו את העבודות במספר חלקים או כאשר ישנו צורך בהעברת מבנה גדול ניתן להעבירו בחלקים ולא בבת אחת, על ידי תכנון נכון ניתן יהיה לפתור את מרבית העבודות", אמר מקלב.
משבר השבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד