כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

ההספד המצמרר: "חני איתנו. היא פה איתנו"

המונים ליוו היום למנוחות את האישה הצעירה שחיזקה רבבות מרת חני וינרוט ע"ה, שנפטרה לאחר מחלה ארוכה והיא בת 38 בפטירתה • האזינו

חמיה עורך הדין יעקב וינרוט בהספדו במסע הלוויה (צילום: בחדרי חרדים)
חמיה עורך הדין יעקב וינרוט בהספדו במסע הלוויה (צילום: בחדרי חרדים)



המונים ליוו היום למנוחות את האישה הצעירה שחיזקה רבבות מרת חני וינרוט ע"ה, שנפטרה לאחר מחלה ארוכה והיא בת 38 בפטירתה.

המונים שהכירו אותה מההרצאות ומהספרים והתחברו לדבריה הגיעו לחלוק לה כבוד אחרון.

בין המספידים היה חמיה פרקליט הצמרת יעקב וינרוט, ובעלה דובי שנפרד ממנה בהספד מרטיט.

בעלה דובי ספד ואמר (ההספד המלא הביא העיתונאי יהודה שלזינגר מ'ישראל היום'): "יציאת צדיק מן העיר עושה רושם. היום הזה זה לא אותו יום כמו יום המחר. חני לא הייתה עוד אישה, אלא הייתה אשת חיל. רבות בנות עושות חיל אבל אשת חיל יש רק אחת. חני הייתה כל כך יפה, אצילה, מקרינה אור על כולם.

"על זה אנחנו בוכים. בשבוע האחרון נאמרו על חני אלפי ספרי תהילים, הילדים שלי שאלו מה הקטע שלך הקב"ה, למה שלא תרפא אותה וזהו? אני רוצה לומר לכם, ילדים, שעשר שנים חני חיה מניסים. עשר שנים שלמות נצברו מספרי התהילים של כולם".


הוא סיפר כי "ביום חמישי לפני שבוע לחני כבר לא היה כוח. היא הייתה באפיסת כוחות. היא נתנה מה שאמא לא נותנת במשך 120 שנה. חני לקחה אבן ורשמה בטוש בצד אחד 'עץ חיים היא למחזיקים בה', ובצד השני 'ותומכיה מאושר'. היא אמרה לו תשמע שלמה 'תומכיה מאושר' זה נתון, אם לא תהיה מאושר אתה מחקה מישהו אחר. תכוון עד שתגיע ל'תומכיה מאושר', תמצא זאת".

"אין כמו אישה בבית, התפללתי שהקב"ה ימרר את חיי 120 שנה, רק שתהיי בבית. אנחנו כועסים על שטויות, רבים על שטויות. עצם זה שהאישה בבית זה הכל. הייתי משלם הכל כדי שדבר כזה לא היה קורה. אנחנו נקום. ילדים, אנחנו נקום כי זה הציווי של חני. כרגע עת לבכות. חודש נבכה. נבכה בלילה, נבכה ביום. נבכה הרבה אבל נקום, כי זה מה שחני רצתה".

הוא פנה לילדיו ואמר "אל תפחדו הקב"ה אתכם ואיתי ואיתנו, וחני איתנו היא פה איתנו, אל תסתכלו מה יגידו מי ירחם עלי מי לא ירחם עלי, אל תתנו שירחמו עליכם, אתם לא צריכים שירחמו עליכם, אתם תעזרו לאחרים, כי כך חני ביקשה, ואתם תעזרו לאחרים, ואל תפחדו. אנחנו נתגעגע לאמא אני בטוח שיהיה חודש קשה, נחנו נקום בעז"ה כפי שהבטחתי.

"אני רוצה לומר משו להורים ולאחים של חני אחרי הכל אנחנו משפחת וינרוט, אבל חני היא ממשפחת פיגנבלט, אנשי אמת עושי חיל שונאי בצע, ונפל פה היום נר שהוא מאסכולה הזו של אנשי אמת, אני לא כזה, אני אומר בכנות על עצמי שאני לא יכול להיות כזה".

לאחר מסע ההספדים חני נטמנה בבית החיים.







חני וינרוט הלוויה ברוך דיין האמת דובי וינרוט סגולה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד