ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

"57 שנים זכיתי להיות איתך" • ראש הישיבה נפרד מהרבנית • צפו

המונים ליוו אמש למנוחת עולמים את הרבנית ברלין ע"ה שהלכה לעולמה לאחר שנות ייסורים ומכאובים • המרא דאתרא ובעלה ראש הישיבה ספדו לה מרורים; "לאחר האירוסין שלנו אמרו לי ההורים כי קראו לך 'אורה' מכיוון שנולדת בזמן המלחמה, אבל אני יכול להעיד שגם שנים לאחר מכן ראיתי את האור הגדול"

"57 שנים זכיתי להיות איתך" • ראש הישיבה נפרד מהרבנית • צפו
שוקי לרר



קהל רב בהם המוני תלמידי ישיבת 'רבינו חיים עוזר', גדולי התורה וראשי הישיבות, ליוו אמש (מוצ"ש) את הרבנית הצדקנית מרת אורה ברלין ע"ה, אשת חבר הגאון רבי מנחם צבי ברלין ראש ישיבת 'רבינו חיים עוזר', שנלב"ע לאחר יסורים רבים ביום שבת קודש בשנת הע"ח לחייה.

לפני צאת מסע ההלוויה מביתה בשכונת רמת אלחנן, נשא דברי הספד המרא דאתרא הגאון רבי יצחק זילברשטיין, שפתח בקול בוכים וקרא עליה את הפסוק: 'ותמת דברה מינקת רבקה, ותקבר מתחת לבית אל תחת האלון, ויקרא שמו אלון בכות', הרבנית ברלין ע"ה הייתה מזבח שמכפר על השכונה, כמו שכתוב במדרש שאשה צנועה היא כמו מזבח, במזבח כתוב 'ושחט אותו על ירך המזבח' ובאשה כשרה מצינו 'אשתך כגפן פוריה בירכתי ביתיך'. הרבנית ע"ה כיפרה על השכונה ועל כל בני הקהילה בייסוריה הרבים ובפטירתה".



בעלה הגאון רבי מנחם צבי ברלין פתח במספד תמרורים וסיפר: "חמישים ושבע שנים זכיתי לחיות איתך, לאחר האירוסין שלנו אמרו לי ההורים כי קראו לך 'אורה' מכיוון שנולדת בזמן המלחמה, אבל אני יכול להעיד שגם שנים לאחר מכן ראיתי את האור הגדול".

"במשך 11 שנים היא הייתה חולה והתייסרה בייסורים, ולפני אחד עשר שנים אמרו לנו הרופאים שאפשר כבר להזמין את הרכב של הח"ק... אך היא חיה בניסים גדולים, גם כאשר הרופאים בישרו בשורות קשות הגוף שלה לא היה בשליטתם, הגוף שלה היה חי רק בשביל רוחניות וממילא הם לא ידעו מתי זמנה". כך ראש הישיבה בטרם יצא מסע הלוויה.

"רק בשבוע האחרון למדתי בבית יחד עם שני בחורים קרוב לחצות הלילה, הרבנית כבר לא יכלה ללכת ללא עזרה, והיו צריכים לתמוך בה כל העת. ולפתע היא נכנסת לחדר עם שתיה בידה לבני הישיבה היקרים אותם היא כה אהבה, זה היה מסירות נפש בשבילה לקום מהמיטה, אך הדאגה לתלמידים עמדה בראש מעיינותיה". סיפר ראש הישיבה.

"ביום חמישי האחרון לא יכלה לדבר כבר, ובקושי היא ביקשה ממני שאני יגיד פרקי תהילים והיא תחזור אחריי. אנו רוצים להודות לכל תושבי השכונה ולמרא דאתרא, על כל הדאגה והסיוע ועל כל התפילות הרבות, החיזוקים והקבלות במשך כל השנים לרפואתה". סיים ראש הישיבה.

לאחר אמירת הקדיש יצאה מיטתה לבית ההלוויות שמגר בירושלים, שם נפרדו ממנה אחיה הגאון הצדיק רבי חיים קלופט ובנה הגאון רבי יחיאל ברלין, לאחר מכן היא נטמנה בהר המנוחות.



















































הרבנית ברלין ברוך דיין האמת ישיבת רבינו חיים עוזר הרב מנחם צבי ברלין הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד