כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

תיעוד ענק: גדולי הדור ספדו למרן ראש הישיבה זצ"ל בארחות תורה

אלפים גדשו אמש את היכל ישיבת 'ארחות תורה' והרחובות הסמוכים לקרית 'אילת השחר' בבני ברק, שם התקיימה עצרת מספד במלאות השבעה להסתלקותו של ראש הישיבה הגראי"ל זצ"ל • השיא היה הספדו של הרבי מבעלזא

תיעוד ענק: גדולי הדור ספדו למרן ראש הישיבה זצ"ל בארחות תורה
שוקי לרר



קרוב לעשר אלף איש השתתפו אמש (רביעי) מוצאי זאת חנוכה, בהיכל ישיבת 'ארחות תורה' וברחובות הסמוכים בקרית 'אילת השחר' בבני ברק, בעצרת מספד מרכזית במלאת השבעה להסתלקותו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצ"ל.

בעצרת נשאו דברים גדולי ישראל וראשי הישיבה. ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין פתח את שורת ההספדים והכתיר את הגאון רבי שרגא שטיינמן, בנו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצ"ל לממלא מקומו בכל העניינים הרוחניים של הישיבה.

הגרי"ג אדלשטיין דיבר על הנהגות מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצ"ל, והרחיב על התמדתו העצומה בתורה, על שלא הסיח דעתו מלימוד התורה הקדושה אף לרגע קט, וכן על זהירותו הגדולה בבן אדם לחבירו, שלא לפגוע באף אחד.

ראש ישיבת סלבודקה הגאון רבי דוב לנדו, פתח בדבריו על "מנהיג הדור שנפטר", וסיים את הספדו בקריאה לכל התורמים למוסדות מרן זצ"ל שהיו עד היום, שימשיכו להחזיק ולתמוך במוסדות.

את דברי המספד של הגר"ח קנייבסקי שהשתתף מרכבו בעצרת, הביא הגר"י אפרתי.

שיאו של ההספד היה בואו של האדמו"ר מבעלזא מירושלים. האדמו"ר אף נשא דברי מספד.

האדמו"ר מבעלזא שיצא מהיכל הישיבה, שמע את ראש ישיבת סלבודקה הגרמ"ה הירש מספיד, ואמר למקורביו כי ברצונו להישאר להקשיב. ונשאר להאזין בעמידה 25 דקות. לאחר ההספד, לחצו האדמו"ר ור"י סלבודקה ידיים ושוחחו כמה דקות.

עוד השתתפו ונשאו דברים בעצרת: הגרב"ד פוברסקי, הגר"י שיינר, הגרב"מ אזרחי, הגרמ"ה הירש, הגר"צ דרבקין, הגרא"י קוק, הגר"א פילץ, הגרח"פ ברמן, הגרש"ב סורוצקין, הגר"א ויסבלום, הגר"נ שיינין, האדמו"ר ממודז'יץ, כל ראשי וצוות ישיבות ארחות תורה, תורה בתפארתה, כרמיאל ועוצם, החכי"ם משה גפני, אורי מקלב, יעקב אשר, ישראל אייכלר, ר"ע ב"ב זייברט, ממלא מקום ראש העיר אברהם רובינשטיין וסגן ראש העיר מנחם שפירא.





















































































































































































הרב אהרן יהודה לייב שטיינמן קרית אילת השחר הספד ארחות תורה שבעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד