כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

מתח לקראת פרובוקציית רפורמים, ח"כים וארגוני נשים מחר בבית שמש

מתח בבית שמש לקראת הסיור המתוכנן מחר - שיוצא רשמית מטעם וועדה בכנסת, בשיתוף פעולה מקומם ומעורר סימני שאלה קשים - עם הרפורמים • ח"כ אייכלר שמנסה למנוע את הפרובוקציה, מותקף בבוטות "מעודד אלימות וישא באחריות לכל פגיעה"

הסרת השלטים בבית שמש. צילום: דוברות העירייה
הסרת השלטים בבית שמש. צילום: דוברות העירייה



המתח בבית שמש לקראת הסיור המתוכנן של רפורמים ורפורמיות, חברות כנסת ונציגות ארגונים שונים, נוכח סערת השלטים הקוראים ללכת בלבוש צנוע, ומגדירים מדרכות ומעברים נפרדים ברחוב ובמדרכות - למעבר נפרד לגברים ולנשים - הורגש בשיחות בין מתפללים בבתי הכנסת בשבת האחרונה. על פי הודעות שיובאו בכתבה זו - נראה שהחשש שלהם נכון.

יצוין כי לא יצאה עדיין הוראה מטעם הרבנים כיצד לנהוג, נוכח הסיור המתוכנן - שבעיני התושבים כל מטרתו לעורר מדנים ופרובקציה, שכן לטענתם, גם החלטת בית משפט כי ראש העיר מחויב לאכוף ההחלטה להסיר השלטים, אחרת ייקנס, לא מועילה. התושבים נחושים לשמר את אזור המגורים על פי אורחות חייהם. "הביקור לא יעבור בשקט, אלא אם המשטרה תיערך כמו שצריך ותדע לא לתת לקבוצה להגיע אל האזורים הרגישים בשכונות" אומר ל'בחדרי' גורם בעירייה.

בינתיים הרוחות מתלהטות. בתגובה למכתבו של ח"כ אייכלר ליו"ר הכנסת - בו ביקש לבטל את היוזמה - סיור הוועדה לקידום מעמד האישה בבית שמש מחר יום ראשון, מסרה יו"ר הוועדה, ח"כ עאידה תומא סלימאן כי "מדובר בניסיון נוסף לשמר את הדיכוי וההדרה עמם מתמודדות נשות העיר בית שמש מזה שנים רבות ולגרום לנו הנשים לעצום עיניים נוכח תופעות מדאיגות ומקוממות.

"לא נאפשר עוד את הגבלת חופש הבחירה והתנועה של נשים בבית שמש או בכל מקום אחר ונוודא שאותם ביטויי הדרה במרחב הציבורי יוסרו לאלתר, כפי שהורה בג"צ, חבל מאוד שח"כ אייכלר בחר להתייחס לשייכות הלאומית של יו"ר הוועדה במקום להתייחס לפעילות שלה ולגופו של עניין, ההקבלה של חברות וחברי הוועדה לאנשי הרב כהנא היא לא פחות מהזויה ומעוררת חלחלה.

"הניסיון להשוות בין קבוצה אלימה וגזענית שהוצאה מחוץ לחוק לבין חברות וחברי כנסת מכהנים הוא ניסיון לעשות דה לגיטימציה לכל הנאבקות על זכויות נשים באשר הן. אם לחה״כ אייכלר היה אכפת ממגוון האוכלוסיות החיות בבית שמש, הוא היה מברך על סיור לימודי זה ולא משתמש בו בכדי לעודד אלימות כלפי חברות וחברי הוועדה, המסיתים יישאו אישית באחריות לכל פגיעה שתגרם למשתתפים."

מה שמדהים ומקומם הוא שיתוף הפעולה בין חברת הכנסת לארגוני הרפורמים. במקביל להודעה של סולימאן, נמסרה הודעה גם מטעם מנהלת המרכז הרפורמי לדת ומדינה שמסרה: "ח"כ אייכלר מבקש למנוע מחברי הכנסת לשמוע על הדרת הנשים המתמשכת בבית שמש, נושא שגם בית המשפט העליון כבר דן בו.

המרכז הרפורמי לדת ומדינה המוביל את המאבק בהדרת נשים בבית שמש כבר קרוב לעשור, יוביל, יחד עם הוועדה לשוויון מגדרי, סיור שבו ח"כים וח"כיות יוכלו להיחשף בעצמם, ללא תיווך, לחוויות החיים של נשים בבית שמש. החכים והחכיות ייפגשו עם נשות העיר התובעות את המרחב הציבורי בחזרה ולשוחח איתן באופן בלתי אמצעי.

"אייכלר מנסה לשבש את הסיור על מנת להמשיך בהשתקה, בהדרה, בבריונות ובאלימות נגד נשים.
אנו סמוכות ובטוחות שיו" ר הכנסת לא ייענה לפניית ח"כ אייכלר וכי הוועדה תסייר בעיר בית שמש ללא מורא ופחד ותסייע לחיזוק השוויון".

ח”כ קסניה סבטלובה (המחנה הציוני) אמרה: ”לא מפתיע שאותם גורמים שאחראים להדרה של נשים, של רפורמים, ושל כל מה שלא הם, יבקשו שלא לערוך את הסיור החשוב בבית שמש.

"הדרישה למנוע את הסיור היא רק עוד אחת מהדרכים להדיר נשים. אם זה היה תלוי באייכלר, נשים כלל לא היו בכנסת. כך זה קורה במפלגתו. אלו שמבקשים לשמר את נגע הדרת הנשים, ימצאו אותנו ביום ראשון בבית שמש”.
שלטי צניעות נשים בית שמש רפורמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד