כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

המשוגעים שמזעזעים ומסכנים את הקואליציה

בהיעדר המבוגר האחראי, הרוב הקואליציוני לחוקים שיעלו היום במליאת הכנסת, בהם 'החוק' של החרדים, אינו מובטח • בעוד נתניהו מסייר בחו"ל והאיש החזק בחדרי החקירות - "איש הישר בעיניו יעשה" • יעקב גרודקה מציג את תמונת המצב העגומה לקראת הלילה הלבן במליאת הכנסת

מליאת הכנסת. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
מליאת הכנסת. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

 


חברי הכנסת הגיעו הבוקר (שני) למשכן כשהם מצוידים בכרית שינה, זאת בעקבות הוראת הקואליציה לקיום מליאה ארוכה ורצופה שתנסה להעביר מספר חוקים "בעייתיים" שאין להם רוב מובטח, ביניהם חוק המרכולים שגובש על ידי משרד הפנים ושמבקש למנוע פתיחת מרכולים נוספים בשבת.

חוק המרכולים הוא מבחן אמיתי לקואליציה. בעוד שהמפלגות החרדיות, יהדות התורה וש"ס, תמכו בחוקים קואליציוניים כדוגמת חוק ההסדרה והמואזין, כעת הן מצפות שהקואליציה תממש את התחייבותה ותספק את הסחורה, מבחינתן חוק המרכולים יעבור היום, לאחר שההצבעה עליו נדחתה פעם אחר פעם.

הח"כים החרדים חוששים שהקואליציה תתרסק מול עיניהם, "אם היא לא מצליחה להעביר חוקים – אין לה זכות קיום", הם אמרו הבוקר, לטענתם, העילה המרכזית להתפוררות הקואליציונית היא העובדה ש"בַּיָּמִים הָהֵם אֵין מֶלֶךְ בְּיִשְׂרָאֵל אִישׁ הַיָּשָׁר בְּעֵינָיו יַעֲשֶׂה", ראש הממשלה בנימין נתניהו בסיורים בפאריז ובריסל, יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן בחדרי החקירות של להב 433, והשותפות הקואליציוניות - חוגגות.

שר הביטחון אביגדור ליברמן שמצבו הפוליטי בכי רע - מנצל את המציאות הפוליטית לכלי תעמולתי לקראת הבחירות. הוא תוקף את חוק המרכולים ומבהיר שסיעת 'ישראל ביתנו' תתנגד לו ובכך הוא קונה את שארית פליטי עולי ברית המועצות שעדיין רואים בו את נציגם. איווט לא שכח להגיש לבוחריו גם קינוח בדמות אמירתו חסרת האחריות להחרים את אום אל פחם.

אבל הבעיה המרכזית היא לא ליברמן אלא המטורפים התורניים של הליכוד. ואין הכוונה לאורן חזן, הוא דווקא נחשף לאחרונה כקול השפוי בליכוד, הוא הראשון שהזהיר שחוק ההמלצות יזיק לליכוד תדמיתית, אמר וצדק. המטורפים הם חברי הכנסת שרן השכל שבין טיסה לטיסה - עושה הכל לתפוס עוד כותרת תקשורתית. אליה מצטרף יהודה גליק, שמאתגר את הקואליציה ומבקש לקבל פידבק על פעולותיו נגד העישון.

כמו ליברמן, גם השכל וגליק מרגישים את הבחירות ואת הפריימריז בליכוד, הם יודעים הייטב שהסיכוי שהם ייבחרו שוב - קלוש, ומבחינתם - המציאות הפוליטית העכשווית היא הזדמנות לקושש כותרות.

מול כל הטוב הזה ניצבים הח"כים החרדים שמגלים בגרות קואליציונית. למרות חילול השבת המתמשך על ידי רכבת ישראל וכפי שעולה בתיעוד שנחשף ב"בחדרי חרדים" - הם שומרים על שתיקה שמטרתה להנמיך את הלהבות התקשורתיות לבל יפריעו בחקיקת חוקי השבת.

אולם, מתחת למעטה הנחמדות, החרדים משחיזים חרבות ומחדדים את הסכינים, מבחינתם, היום הוא המבחן הגדול של הקואליציה; אמנם חוק המרכולים הוא חוק פושר, אבל הוא בא כמענה לבג"ץ, ומול בג"ץ אין פשרות.

קואליציה חוק המרכולים הצבעות לילה לבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד