כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

אינטל רכשה את גרפטק הישראלית תמורת מיליוני שקלים

12 העובדים בגרפטק, שפיתחה את שירות Hoot - שירות סלולרי שאיפשר להשתלט מרחוק על המחשב האישי - ימשיכו לעבוד כמחלקה נפרדת בחטיבות הפיתוח של אינטל

  • א' אלול התשע"א
מפעל אינטל. צילום: חדשות 24
מפעל אינטל. צילום: חדשות 24

חברת הסטארט-אפ הישראלית גרפטק (GraphTech Computers) נרכשה בשבוע שעבר על ידי אינטל העולמית תמורת כמה מיליוני שקלים. מאז שהוקמה ב-2006 סיפקה גרפטק שירותי מיקור חוץ בתחום הפיתוח של תוכנה בתחום הגרפיקה הממוחשבת. ב-2009 השיקה גרפטק בשותפות עם סלקום את Hoot - שירות סלולרי שאיפשר להשתלט מרחוק על המחשב האישי שנמצא בבית דרך רשת האינטרנט הסלולרי.
העסקה עם אינטל מוגדרת כרכש נכסים: אינטל רוכשת את פעילות הפיתוח של עובדי גרפטק, המעסיקה כיום 12 עובדים במשרדיה בהרצליה. עובדי החברה ימשיכו לעבוד כמחלקה בחטיבות הפיתוח של אינטל.

הקשר הראשוני בין גרפטק לאינטל נוצר באמצעות הפעילות של אינטל קפיטל, זרוע ההשקעות של אינטל בישראל. "מבחינתנו מדובר בסגירת מעגל", ציין בשיחה עם TheMarker יוחאי שפי שמחון, סמנכ"ל הפיתוח של גרפטק וממייסדי החברה. "אנחנו מהנדסים, וזה מה שאנחנו רוצים לעשות. כעת אנחנו חוזרים להיות קבוצת פיתוח בחברה גדולה".

גרפטק הוקמה ב-2006 עם סגירתה של חטיבת הפיתוח הישראלית של סיליקון גרפיקס (SGI), על ידי שלושה מאנשי חטיבת הפיתוח - פיטר אוסטרין, שפי שמחון וג'קי רומנו. אוסטרין עצמו הקים ב-2000 את סניף הפיתוח של SGI בישראל לאחר ששימש בשורת תפקידים בכירים בחברת השבבים האמריקאית. ב-2006 החליטה SGI לסגור את מרכז הפיתוח, שהעסיק בשיאו 20 עובדים, ולהמשיך לשכור את שירותיהם של מהנדסי המרכז שהקימו בהשקעה עצמית את גרפטק.

אינטל פועלת בישראל מאז 1974. לחברה יש כ-8,000 עובדים בישראל והיא נחשבת למעסיקה הגדולה ביותר בהיי-טק הישראלי. פעילותה המרכזית של החברה בישראל מבוססת על צמיחה אורגנית של מרכזי הפיתוח והמפעלים, אך לצדם ביצעה החברה גם כמה רכישות.

בשונה מהרכישה הנוכחית, הנחשבת חריגה בהיקפה הנמוך ובאופיה, רכישות העבר של אינטל בישראל היו חלק ממהלכים עולמיים בהיקפים גדולים בהרבה. ב-1999 רכשה החברה את DSPC תמורת 1.6 מיליארד דולר. במסגרת שתי עסקות נוספות רכשה אינטל ב-2010 את חברת Comsys הישראלית תמורת כ-30 מיליון דולר ואת פס ייצור מודם הכבלים של טקסס אינסטרומנטס שפעל בישראל. במסגרת העסקה האחרונה עברו לאינטל כ-40 מעובדי טקסס אינסטרומנטס בישראל.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד