כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

נהפך לאבל מחולם • הרה"ג רבי אפרים גרוס זצ"ל

טרגדיה ברמת שלמה • ביום שבו אמור היה להוביל את בנו ה-13 לחופה - נפטר לאחר מחלה • שכניו: "לצד עמלו בתורה, הקים בית מדרש בעשר אצבעותיו" • הרבנים: לדחות החתונה

נהפך לאבל מחולם • הרה"ג רבי אפרים גרוס זצ"ל

טרגדיה מחרידה: הרה"ג רבי אפרים פישל גרוס זצ"ל, תושב מוכר בשכונת רמת שלמה הירושלמית, נפטר הלילה (ד) בבית החולים 'הדסה עין כרם' בשנות השישים לחייו לאחר מחלה קשה.

הלילה אמור היה לחתן את בנו ה-13, תלמיד ישיבת 'כנסת הגדולה' במודיעין-עילית וקיווה ליטול בה חלק למרות מחלתו, אך ניצחו אראלים את המצוקים.

בני המשפחה התייעצו עם גדולי הדור, שפסקו להם לדחות את החתונה. וכך, בשעות הצהריים, במקום להתלבש בבגדי חג לקראת החתונה - יצאו בני המשפחה להלווית אביהם מבית ההלוויות שמגר להר המנוחות.

המנוח זצ"ל נולד בארץ ב-ו' בניסן תשי"ב לאביו ר' נח ישראל ז"ל ולאמו מרת רבקה. בצעירותו למד בישיבת 'כפר חסידים'. נישא לרעייתו שתחי' - בתו של הרה"ג רבי יעקב משה קורלנסקי זצ"ל.

אחד משכניו אומר ל'בחדרי חרדים': "זו טרגדיה איומה. ר' אפרים היה תלמיד חכם אמיתי, כל חייו עמל והמית עצמו באהלה של תורה, צנוע ומתנהג בפשטות".

נמנה על מייסדי בית המדרש הגדול 'אוהל יוסף' בשכונת רמות. השכן מוסיף: "ר' אפרים היה בעל מרץ רב ופעל רבות ונצורות להקמת בית הכנסת. היה זה בימים בהם שכונת רמות היתה חילונית, ור' אפרים לחם כנגד כל הסיכויים - מול העירייה - והצליח להרים בעשר אצבעותיו מרכז ענק לתורה ותפילה".

הותיר אחריו 16 ילדים והספיק לראות בחייו את רובם מקימים משפחות לתפארת.

יושבים שבעה בביתו ברחוב חזון איש 30 בשכונת רמת שלמה בירושלים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד