ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

פרס פתח בחב"ד • "שתנהגו לפי 10 הדיברות"

פרס, שפתח את שנת הלימודים בבית ספר חב"ד בירושלים, השתתף בטקס טליתות יחודי • הברכה המפתיעה: "אני מברך אתכם ואת כל ילדי ישראל שתנהגו לפי עשרות הדברות"

הנשיא בבית הספר עיר גנים
הנשיא בבית הספר עיר גנים



נשיא המדינה פתח הבוקר את שנת הלימודים בביקור בבית הספר היסודי חב"ד עיר גנים בירושלים, יחד עם ראש העיר ניר ברקת.

עם הגעתו לחץ הנשיא את ידיהם של תלמידי כיתות א' והוביל אותם בטור ארוך למקומותיהם ברחבת הטקס.

לאחר מכן השתתף הנשיא בטקס טליתות הייחודי לבית הספר, הנשיא עמד מתחת לחופת טליתות וברך את התלמידים ביומם הראשון בבית הספר.

"אני מברך אתכם ואת כל ילדי ישראל שתנהגו לפי עשרת הדיברות. דעו כי כל הילדות וכל הילדים בכיתה א', יכולים להיות אנשים מאוד טובים ומאוד חכמים והקשיבו טוב: מי שלא ילמד -לא יתקדם. פשוט מוכרחים ללמוד מפני שהעולם הזה מלא תורה ומלא ידע. אתם יותר חכמים ויותר נבונים ממה שאתם חושבים ואם תלמדו, תהיו אנשים טובים ותצליחו. עצתי לכם - הקשיבו טוב טוב לתורה, למורים והתנהגו יפה. אני יודע שאתם ילדים נהדרים ואתם יכולים לעשות את זה. יש לכם מורים טובים ואני מאחל לכם לצאת לדרך ברוח טובה, באמונה גדולהאנו אוהבים אתכם, היו טובים למדינה והיו תלמידים מעולים.אני מאחל לכם שנת לימודים מוצלחת".

נשיא המדינה ציין לחיוב את פועלו של שר החינוך למען חיזוק וקידום מערכת החינוך בישראל וכי הוא מחזק את ידיו של השר ושל מערכת החינוך כולה בשנת לימודים מוצלחת. הנשיא אמר כי מדינה קטנה כמו ישראל מחויבת במערכת חינוך איכותית, חזקה ויצירתית שתאפשר לבוגריה לעמוד בשורה הראשונה של הקידמה העולמית.

מי שחשב שהנשיא בחר בבית הספר הנ"ל משום שהוא בית ספר חרדי, חבד"י או מחנך ברוח החסידות טעה. בלשכתו של פרס מיהר להדגיש כי הבחירה בבית הספר נעשתה "מאחר שלומדים בו עולים חדשים רבים, בעיקר ילדים יוצאי אתיופיה וילדי עולים מחבר העמים לצד תלמידים ילידי הארץ, דתיים ושאינם דתיים והוא מהווה דוגמא לשילוב וחינוך ילדים מקרב מגוון גדול של אוכלוסיות תחת קורת גג אחת".

צילומים: יוסף אבי יאיר אנגל







צילומים: מארק ניימן לע"מ













תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד