י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מצעד הפוליטיקאים לבתי הספר • ומי בא לאיתמר?

שנת הלימודים תשע"ב נפתחה - וכל פוליטיקאי בחר להצטלם בבית-ספר אחר • יו"ר הכנסת נסע למוסדות החינוך באיתמר - ולא שכח את בני משפחת פוגל הי"ד

ריבלין עם ילדי איתמר, הבוקר
ריבלין עם ילדי איתמר, הבוקר



בעוד הפוליטיקאים השונים מבקרים בבתי ספר שונים ערב פתיחת שנת הלימודים וביום הראשון ללימודים, בחר יו"ר הכנסת ראובן רובי ריבלין לבקר במקום מעניין: הישוב איתמר שבשומרון.

ריבלין פתח את ביקורו בבית משפחת פוגל, וקיבל הסברים על שהתרחש במקום. "זהו אחד המעשים הנפשעים ביותר בתולדות הסכסוך בין העמים", אמר. "הרצח המתועב של פעוטה הוא דבר מחריד שבן אנוש אינו יכול לתפוס". בהמשך ביקר ריבלין גם באתר הישיבה שמוקמת לזכרם, בה לימד אודי פוגל ז"ל.

בביקורו בביה"ס היסודי-תלמוד תורה ביישוב אמר לתלמידי כתות א' בקול נרגש כי הם "זריזים בבניית הארץ מאבות-אבותיי שבנו את ירושלים, אין דבר העומד בפני מי שרוצה לבנות את הארץ. כפי שאתם נשמעים, נראה שאתם כבר מוכנים לעלות גם לכיתה ב'".

"בחרתי לפתוח כאן את שנת הלימודים מתוך הזדהות והצדעה לאנשי המקום, שלאחר מכה כה קשה הוכיחו בעוז רוחם, כי איש לא יוכל להם ולא יעמוד במבחן שבו הם עמדו", אמר, והוסיף כי "אי אפשר שלא להתפעל מעמידתם של היושבים כאן. זהו אות ומופת לחוסן של יהודים השבים לארצם. ההתיישבות בישראל, הציונות, היא מדיניות של התנחלות. בכל מקום שבו יושבים יהודים שם יהיו לימודים. באתי לכאן כדי להביע תקווה, שתכלה שנה וקללותיה ותחל שנה וברכותיה".

בהיבט המדיני ציין ריבלין כי הגיע מירושלים, בכביש עליו נוסעים יחד ישראלים ופלסטינים. "שלום ייכון כאן רק כאשר כולם ירצו באמת לחיות יחד, איתמר איננה מכשול לשלום, והוא יכּוֹן אם הפלסטינים ירצו בשלום אמת. ביקרתי כאן בזמנו יחד עם אריאל שרון, שהעלה את הרעיון לחבר את איתמר ויישובי האזור ליישובי בקעת הירדן, מתוך תפיסה אסטרטגית של עומק ורצף טריטוריאלי. אני מאמין באמונה שלימה ולא שיניתי את דעתי מעולם, שארץ ישראל כולה שלנו".

ראש המועצה הביע תקווה "שהממשלה תשכיל לתת לילדים הנפלאים הללו כיתות ראויות ללימודים, כפי שזוכים לכך ילדי ישראל בכל מקום".

תושבי המקום הודו לריבלין על היותו "ידיד אמת של המתיישבים", ועל כך ש"יש לו זכויות רבות בהתיישבות".

לא נשכח ולא נסלח. בני משפחת פוגלצילום: לא נשכח ולא נסלח. בני משפחת פוגל
לא נשכח ולא נסלח. בני משפחת פוגל


ה'מעיין' ממשיך לנבוע

כבר משנת 2003 שוכן באיתמר בית הספר "תלמוד תורה" של רשת "מעין החינוך התורני" בו לומדים כ-300 תלמידים המגיעים מכל יישובו הסביבה. זמן קצר לאחר הרצח האחרון בישוב הגיעה למקום קבוצת חברי כנסת ובהם השר משולם נהרי מש"ס, שהראה להם את בית הספר לו הוא עצמו הקצה את ההקצאה הראשונה בשנת הקמתו.

"הייתי אז סגן שר החינוך. אבל את המבנה עצמו, המבנה הראשוני הקמתי עוד בהיותי משנה למנכ"ל במעין החינוך התורני. מאז ועד היום הייתי במקום כמה פעמים. אחרי רצח משפ' שאבי, אחרי רצח בני הזוג כהנא, וכעת, לגודל הצער, גם אחרי רצח בני הזוג פוגל. הצרה היא שבשל דיונים כאלו ואחרים על תוואי הגדר, אי אפשר לממש את ההקצאות הללו שניתנו למקום בעבר", סיפר אז.

הוא הוסיף ואמר לי כי "מדובר בבית ספר בו לומדים לא פחות מ-28 יתומים, יתומי פעולות איבה וטרור. לראות איך משנת 2003 ועד עצם היום הזה לא נעשה דבר לטובת בית הספר, זה כואב מאד. 16 כיתות חדשות הקציתי להם, אבל הם לא נבנו מעולם. גם הקצאה נוספת שנעשתה על ידי מספר שנים לאחר מכן, לא מומשה. אמרתי לנוכחים: באנו לא רק להזדהות בדיבורים, אלא גם לעשות מעשה!".

"בשנת 2004 ערכנו חנוכת הבית לבית הספר והנחנו שם אבן פינה. היה זה אחרי רצח משפחת שאבו. לפתע נשמע קול האזעקה, ונאלצנו לברוח למבנה סמוך לשם מחסה. חודשים אחדים לאחר מכן ביקרתי שוב במקום, אחרי רצח משפ' כהנא".

אך למרות המאמצים הרבים, שהוגברו לאחר הפיגוע האחרון ביישוב, עד כה עדיין לומדים ילדי איתמר בקראוונים.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד