כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024

הוקפאה מכירת מניות המדינה בכביש 6 בסכום 1.4 מיליארד שקל

השופט בדימוס שלום ברנר, המשמש כבורר בין המדינה לבין זכיינית הפרויקט, חברת דרך ארץ, הוציא אתמול צו ארעי המונע את מימוש העסקה

  • ב' אלול התשע"א
כביש 6. צילום: מנחם הלוי
כביש 6. צילום: מנחם הלוי

מכירת זכויות המדינה בפרויקט חוצה ישראל (כביש 6) לקבוצת נוי תמורת 1.4 מיליארד שקל, הוקפאה אתמול.

השופט בדימוס שלום ברנר, המשמש כבורר בין המדינה לבין זכיינית הפרויקט, חברת דרך ארץ, הוציא אתמול צו ארעי המונע את מימוש העסקה למשך שבוע. זאת, בעקבות פניית הזכיינית לבורר בבקשה למנוע את המהלך - לאחר שנפסלה בקשתה לממש זכות סירוב לרכישה.

במהלך דרמטי, הכריזה ביום שני המדינה כי קבוצת נוי היא הזוכה במכרז לרכישת 49% ממניות הפרויקט תמורת 1.4 מיליארד שקל. זאת, לאחר שפסלה את בקשת דרך ארץ לממש זכות סירוב לרכישה זו. הסיבה לפסילה נעוצה בטענת המדינה כי זכות הסירוב לא הוגשה בהתאם להסכם הזיכיון והמימון של הפרויקט.

כפי שפורסם בשבוע שעבר ב-TheMarker, פנו קבוצת נוי ובנק הפועלים אל אגף החשב הכללי באוצר בטענה כי ייתכן ובהליך מימוש זכות הסירוב נפלו פגמים לכאורה. בשבוע שעבר קיימה החשבת הכללית באוצר, מיכל עבאדי-בויאנג'ו, דיון בסוגיה עם כלל הגורמים, שלאחריו הוחלט לדחות את זכות הסירוב.

מאידך, גורמים בשוק ההון טענו לניגוד עניינים לכאורה בתפקודו של בנק הפועלים. בנק הפועלים משמש כיום נציג המלווים הפיננסים של הפרויקט, לאחר ששימש מארגן החוב הבכיר של דרך ארץ. במקביל, הוא גם שותף בקרן נוי (באמצעות פועלים שוקי הון).
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד